Geplaatst op: 04-10-2024
Auteur: Marc Gerlings

Week van de Veiligheid met nieuwe campagne

De Week van de Veiligheid gaat van start op 7 oktober

Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Week van de Veiligheid 2024 biedt een nieuwe campagne.
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld. Om dit een halt toe te roepen werken private en publieke sectoren samen om onze samenleving een stuk veiliger te maken. De Week van de Veiligheid start op maandag 7 oktober.

Ontbijtsessies

Samen met Koninklijke Horeca Nederland organiseert het ministerie van Justitie en Veiligheid dagelijks in verschillende steden een ontbijtsessie.

Minister van Justitie en Veiligheid David van Weel opent op maandag 7 oktober om 09.00 uur de eerste ontbijtsessie in Den Haag (Nieuwspoort). De voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland Marijke Vuik en de voorzitter van MKB-Nederland Jacco Vonhof zijn hier bij aanwezig. 

De minister lanceert de landelijke sociale media- campagne tegen agressie en geweld. Professor Rosenkrantz Lindegaard presenteert haar onderzoeksresultaten over omstanders bij agressie- en geweldsdaden en een lokale ondernemer deelt zijn ervaringen met de Collectieve Horecaontzegging. Verder wordt er ingegaan op het thema veilig werkgeverschap. De ochtend wordt afgesloten met een samenvatting door woordkunstenaar Atta de Tolk.

De overige ontbijtsessies vinden plaats op:

8 oktober van 9.00.- 11.00 uur in Rotterdam, van der Valk Blijdorp
9 oktober van 9.00 – 11.00 uur in Zaanstad, Inntel Hotel Zaandam
10 oktober van 9.00 – 11.00 uur in Utrecht, van der Valk Utrecht
11 oktober van 9.00– 11.00 uur in Eindhoven, van der Valk Eindhoven.

Meer informatie en aanmeldmogelijkheid van KHN over de ontbijtsessies.

Topics:Beleid, Horeca
Trefwoorden: veiligheid, personeel, management, horeca

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
13/12/24
Lelystad wil deal sluiten F35 maar ook vakantievluchten op luchthaven
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies
06/12/24
Exclusief voor leden
Jongerenparlement Zeeland presenteert aanbevelingen die van invloed zijn op de toeristische sector
Het Jongerenparlement van Zeeland heeft een reeks aanbevelingen gepresenteerd die aanzienlijke veranderingen kunnen brengen in de toeristische sector van de regio. De jongeren benadrukken vooral de noodzaak van verbeteringen op het gebied van vervoer en wonen.