Geplaatst op: 08-10-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Eindhovenaren kiezen binnenkort nieuw kunstwerk voor Van Abbemuseum

Eindhovenaren kiezen binnenkort nieuw kunstwerk voor Van Abbemuseum

Het Van Abbemuseum vraagt inwoners van Eindhoven mee te beslissen voor een kunstwerk dat in de museumtuin komt te staan. 50 gelote inwoners denken via een burgerberaad mee over dit object in de openbare ruimte. Het kunstwerk is een geschenk aan Eindhoven en wordt in 2026 onthuld. 


Dit najaar ontvangen 8.000 willekeurige Eindhovenaren een brief waarmee ze mee kunnen doen aan het lotingsproces voor het burgerberaad. Hier worden 50 deelnemers uit geloot, die samen een diverse en representatieve afspiegeling van de stad zullen vormen. Deze groep komt in november en december drie keer samen om, op basis van input van experts en onder begeleiding van onafhankelijke gespreksleiders, te bepalen welk kunstwerk het best bij de stad past. Begin oktober 2024 wordt bekendgemaakt welke Eindhovenaren deelnemen aan het beraad. Het doel is dat het gekozen kunstwerk in 2026 wordt onthuld in de tuin van het Van Abbemuseum.

Topics:Cultuur
Trefwoorden: Kunstwerk, inwoners, burgers, museumtuin, cultuur

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.