Geplaatst op: 08-10-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Eindhovenaren kiezen binnenkort nieuw kunstwerk voor Van Abbemuseum

Eindhovenaren kiezen binnenkort nieuw kunstwerk voor Van Abbemuseum

Het Van Abbemuseum vraagt inwoners van Eindhoven mee te beslissen voor een kunstwerk dat in de museumtuin komt te staan. 50 gelote inwoners denken via een burgerberaad mee over dit object in de openbare ruimte. Het kunstwerk is een geschenk aan Eindhoven en wordt in 2026 onthuld. 


Dit najaar ontvangen 8.000 willekeurige Eindhovenaren een brief waarmee ze mee kunnen doen aan het lotingsproces voor het burgerberaad. Hier worden 50 deelnemers uit geloot, die samen een diverse en representatieve afspiegeling van de stad zullen vormen. Deze groep komt in november en december drie keer samen om, op basis van input van experts en onder begeleiding van onafhankelijke gespreksleiders, te bepalen welk kunstwerk het best bij de stad past. Begin oktober 2024 wordt bekendgemaakt welke Eindhovenaren deelnemen aan het beraad. Het doel is dat het gekozen kunstwerk in 2026 wordt onthuld in de tuin van het Van Abbemuseum.

Topics:Cultuur
Trefwoorden: Kunstwerk, inwoners, burgers, museumtuin, cultuur

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.