Geplaatst op: 09-10-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Meer bezoek voor Kampeer & Caravan Jaarbeurs

Meer bezoek voor Kampeer & Caravan Jaarbeurs
Foto: Michiel Ton

De Kampeer & Caravan Jaarbeurs, het grootste kampeerevenement van Nederland, blijft populair. De 59e editie, die plaatsvond van 1 tot 5 oktober 2024 in Utrecht, trok bijna 42.000 bezoekers, een stijging van 4 procent ten opzichte van vorig jaar. Zowel exposanten als bezoekers toonden zich enthousiast, en de nadruk lag dit jaar vooral op duurzaamheid, technologie en innovatie.

Beursmanager Rachel Jankowsky benadrukte het succes van de beurs: "Met ruim 200 exposanten en duizenden kampeerliefhebbers hebben we de beursvloer doen bruisen.” Ook Leo Diepemaat, voorzitter van de Kampeer & Caravan Industrie (KCI), was tevreden. Hij roemde de drukke gangpaden en wees op primeurs, zoals de gestroomlijnde caravan van Easy Caravanning en het goed bezochte Duurzaamheidscongres, waar de Duurzame KampeerAwards werden uitgereikt.

Exposanten spraken eveneens van een geslaagde beurs. Norbert van Noesel van Thetford bevestigde dat kamperen onverminderd populair blijft: "De grote belangstelling en het groeiende aantal bezoekers bewijzen dat kamperen ‘hot’ is.” Marcel Beekman van de Sunshine Group sprak zelfs van het beste verkoopjaar ooit voor zijn merken Doréma en Alpenkreuzer. Eerder vorige week maakte de brancheorganisaties KCI en BOVAG bekend dat de verkoop van nieuwe caravans en campers fors groeit. Rachel Jankowsky: "Op de beursvloer merkten we dat de animo enorm was voor caravans en campers, voorzien van vele slimme 

De groeiende vraag naar caravans en campers, evenals tenten en vouwwagens, werd ook op de beursvloer opgemerkt. De organisatie en exposanten kijken vol tevredenheid terug en hebben de data voor de volgende editie al vastgelegd: van 1 tot en met 5 oktober 2025.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, caravanning, beurzen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.