Geplaatst op: 09-10-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Meer bezoek voor Kampeer & Caravan Jaarbeurs

Meer bezoek voor Kampeer & Caravan Jaarbeurs
Foto: Michiel Ton

De Kampeer & Caravan Jaarbeurs, het grootste kampeerevenement van Nederland, blijft populair. De 59e editie, die plaatsvond van 1 tot 5 oktober 2024 in Utrecht, trok bijna 42.000 bezoekers, een stijging van 4 procent ten opzichte van vorig jaar. Zowel exposanten als bezoekers toonden zich enthousiast, en de nadruk lag dit jaar vooral op duurzaamheid, technologie en innovatie.

Beursmanager Rachel Jankowsky benadrukte het succes van de beurs: "Met ruim 200 exposanten en duizenden kampeerliefhebbers hebben we de beursvloer doen bruisen.” Ook Leo Diepemaat, voorzitter van de Kampeer & Caravan Industrie (KCI), was tevreden. Hij roemde de drukke gangpaden en wees op primeurs, zoals de gestroomlijnde caravan van Easy Caravanning en het goed bezochte Duurzaamheidscongres, waar de Duurzame KampeerAwards werden uitgereikt.

Exposanten spraken eveneens van een geslaagde beurs. Norbert van Noesel van Thetford bevestigde dat kamperen onverminderd populair blijft: "De grote belangstelling en het groeiende aantal bezoekers bewijzen dat kamperen ‘hot’ is.” Marcel Beekman van de Sunshine Group sprak zelfs van het beste verkoopjaar ooit voor zijn merken Doréma en Alpenkreuzer. Eerder vorige week maakte de brancheorganisaties KCI en BOVAG bekend dat de verkoop van nieuwe caravans en campers fors groeit. Rachel Jankowsky: "Op de beursvloer merkten we dat de animo enorm was voor caravans en campers, voorzien van vele slimme 

De groeiende vraag naar caravans en campers, evenals tenten en vouwwagens, werd ook op de beursvloer opgemerkt. De organisatie en exposanten kijken vol tevredenheid terug en hebben de data voor de volgende editie al vastgelegd: van 1 tot en met 5 oktober 2025.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, caravanning, beurzen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.