Geplaatst op: 09-10-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Meer bezoek voor Kampeer & Caravan Jaarbeurs

Meer bezoek voor Kampeer & Caravan Jaarbeurs
Foto: Michiel Ton

De Kampeer & Caravan Jaarbeurs, het grootste kampeerevenement van Nederland, blijft populair. De 59e editie, die plaatsvond van 1 tot 5 oktober 2024 in Utrecht, trok bijna 42.000 bezoekers, een stijging van 4 procent ten opzichte van vorig jaar. Zowel exposanten als bezoekers toonden zich enthousiast, en de nadruk lag dit jaar vooral op duurzaamheid, technologie en innovatie.

Beursmanager Rachel Jankowsky benadrukte het succes van de beurs: "Met ruim 200 exposanten en duizenden kampeerliefhebbers hebben we de beursvloer doen bruisen.” Ook Leo Diepemaat, voorzitter van de Kampeer & Caravan Industrie (KCI), was tevreden. Hij roemde de drukke gangpaden en wees op primeurs, zoals de gestroomlijnde caravan van Easy Caravanning en het goed bezochte Duurzaamheidscongres, waar de Duurzame KampeerAwards werden uitgereikt.

Exposanten spraken eveneens van een geslaagde beurs. Norbert van Noesel van Thetford bevestigde dat kamperen onverminderd populair blijft: "De grote belangstelling en het groeiende aantal bezoekers bewijzen dat kamperen ‘hot’ is.” Marcel Beekman van de Sunshine Group sprak zelfs van het beste verkoopjaar ooit voor zijn merken Doréma en Alpenkreuzer. Eerder vorige week maakte de brancheorganisaties KCI en BOVAG bekend dat de verkoop van nieuwe caravans en campers fors groeit. Rachel Jankowsky: "Op de beursvloer merkten we dat de animo enorm was voor caravans en campers, voorzien van vele slimme 

De groeiende vraag naar caravans en campers, evenals tenten en vouwwagens, werd ook op de beursvloer opgemerkt. De organisatie en exposanten kijken vol tevredenheid terug en hebben de data voor de volgende editie al vastgelegd: van 1 tot en met 5 oktober 2025.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, caravanning, beurzen

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.