Geplaatst op: 11-10-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Nieuw en toch vertrouwd: Dutch Travel Media Awards

Nieuw en toch vertrouwd: Dutch Travel Media Awards

Nederlandse reisjournalisten en bloggers krijgen in 2025 een nieuwe kans om hun werk te laten schitteren met de introductie van de Dutch Travel Media Awards. Deze nieuwe prijzen, geïnitieerd door Baltus Communications en CommuniGate PR & Marketing, worden voor het eerst uitgereikt in het najaar van 2025. De aankondiging vond plaats tijdens de jaarlijkse TravelPRESSentation in Den Haag.

TravelPRESSentation is een initiatief van de gerenommeerde Haagse PR-bureaus CommuniGate PR en Baltus Communications, beide gespecialiseerd in de reissector. Dit jaarlijkse evenement is uitgegroeid tot een toonaangevende reis media workshop, waar meer dan 70 professionele reisjournalisten en contentmakers samenkomen

De Dutch Travel Media Awards zijn bedoeld om uitmuntende reisproducties in Nederland te belonen. Ze vervangen de voormalige Aad Struijs Persprijs en richten zich op drie categorieën: online, print en een vrije categorie. Ondersteund door onder andere de ANVR en Holland America Line, leggen deze prijzen de nadruk op creativiteit, inhoud en kwaliteit.

Een jury van experts, waaronder Hanita van der Meer (ANVR), Sara van Geloven (voormalig Lonely Planet) en Ron Peereboom Voller (RonReizen), zal de inzendingen beoordelen. De inschrijvingen openen begin 2025, en verdere details volgen binnenkort. Deze awards zetten een nieuwe standaard voor inspirerende reisjournalistiek in Nederland.

Trefwoorden: toerisme, reizen, vakanties, reisbranche, media, pers, awards

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.