Nieuw en toch vertrouwd: Dutch Travel Media Awards
Nederlandse reisjournalisten en bloggers krijgen in 2025 een nieuwe kans om hun werk te laten schitteren met de introductie van de Dutch Travel Media Awards. Deze nieuwe prijzen, geïnitieerd door Baltus Communications en CommuniGate PR & Marketing, worden voor het eerst uitgereikt in het najaar van 2025. De aankondiging vond plaats tijdens de jaarlijkse TravelPRESSentation in Den Haag.
TravelPRESSentation is een initiatief van de gerenommeerde Haagse PR-bureaus CommuniGate PR en Baltus Communications, beide gespecialiseerd in de reissector. Dit jaarlijkse evenement is uitgegroeid tot een toonaangevende reis media workshop, waar meer dan 70 professionele reisjournalisten en contentmakers samenkomen
De Dutch Travel Media Awards zijn bedoeld om uitmuntende reisproducties in Nederland te belonen. Ze vervangen de voormalige Aad Struijs Persprijs en richten zich op drie categorieën: online, print en een vrije categorie. Ondersteund door onder andere de ANVR en Holland America Line, leggen deze prijzen de nadruk op creativiteit, inhoud en kwaliteit.
Een jury van experts, waaronder Hanita van der Meer (ANVR), Sara van Geloven (voormalig Lonely Planet) en Ron Peereboom Voller (RonReizen), zal de inzendingen beoordelen. De inschrijvingen openen begin 2025, en verdere details volgen binnenkort. Deze awards zetten een nieuwe standaard voor inspirerende reisjournalistiek in Nederland.