Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
De vrijetijdssector staat voor enorme uitdagingen: van klimaatdoelstellingen tot inclusie, van florerend ondernemerschap tot het creëren van brede welvaart. Maar hoe zorgen we ervoor dat toeristische bestemmingen in balans blijven, met oog voor bewoners, bedrijven én bezoekers? Al die uitdagingen komen samen op de bestemming waarbij we het adagium ‘meer bezoekers’ hebben ingeruild voor ‘de bestemming in balans’. We werken nationaal, regionaal en lokaal aan bestemmingen waar de belangen van bewoners, bezoekers en bedrijven met elkaar in balans zijn. Hoe we ‘in balans’ komen is nog een hele zoektocht waar de laatste jaren gelukkig al heel wat bouwstenen voor zijn aangereikt. Maak deel uit van de toekomst van toerisme!Tijdens het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming’ brengen we de nieuwste inzichten in bestemmingsmanagement samen en laten we zien hoe je kunt werken aan een duurzame en succesvolle bestemming. Ontdek inspirerende voorbeelden, praktische tools en baanbrekend onderzoek van toonaangevende experts uit het veld. Mis dit event niet en maak deel uit van de toekomst van toerisme! Meld je hier gratis aan. Wat kun je verwachten?- Werken aan een bewuste bestemming: Anke Arts (CELTH) deelt state-of-the-art onderzoek en tools voor evenwichtige bestemmingen.
- Route naar rechtvaardiger toerisme: Thijs de Groot (NBTC) laat zien hoe toerisme positief kan bijdragen aan lokale gemeenschappen.
- Vitale logiesaccommodaties in het juiste landschap: Frank Verkoijen, Wander Groot (Leisurebrains), Els van der Laan & Jelmer Bokma (Noord.peil) presenteren hun inzichten over slimme ruimtelijke ontwikkeling in Zuidoost Fryslân.
- Is groei altijd slim?: Gertjan Elzinga (Elzinga & Oterdoom) biedt een handig afwegingskader voor duurzame groei in recreatie en toerisme.
- Bewoners voorop in Schouwen-Duiveland: Ruurt van der Wel (Eilandmarketing Schouwen-Duiveland) laat zien hoe bewoners centraal staan in hun toeristische strategie.
Waarom dit event niet mag ontbreken in jouw agenda?In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën voor bestemmingsontwikkeling in balans. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio. Meld je nu gratis aan!Sluit af met een lunch en bezoek de Recreatie Vakbeurs 2024. Zorg dat jouw regio toekomstbestendig is – zet hem op de kaart! Het event is gratis toegankelijk maar vooraf aanmelden is verplicht.
‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in je bestemming’ wordt georganiseerd door NRIT in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs op donderdag 14 november in Hardenberg. Het event is gratis toegankelijk. We sluiten af met een lunch en de mogelijkheid tot een bezoek aan de Recreatie Vakbeurs 2024. Zet je regio op de kaart is een kernachtig kennisevent waar je in twee uur tijd (10:30-12:30) weer helemaal actueel op de hoogte bent van alle relevante state-of-the-art inzichten rond bestemming in balans.
Link: https://www.nrit.nl/events/49315/zet-je-regio-op-de-kaart
Topics:Attractieparken, Beleid, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Destinatie Nederland, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, LDA, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness, Zakelijk toerisme
Trefwoorden: toerisme, bestemmingen, congressen, toerisme, recreatie, beleid, onderzoek, dmo
|
|
20/12/24
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
|
18/12/24
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
|
17/12/24
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
|
13/12/24
MarinaParken heeft haar portfolio onlangs uitgebreid met de overname van Camping Zeestrand in Termunterzijl, gelegen aan de Eems/Dollard en nabij de Waddenzee.
|
13/12/24
Tijdens de Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort zijn de winnaars van de recreatieverkiezingen bekendgemaakt. Verschillende talenten en bedrijven in de recreatiebranche zijn in het zonnetje gezet. Beste leerbedrijf werd Hof van Saksen.
|
12/12/24
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
|
11/12/24
Gelderland blijft een populaire vakantiebestemming. Het afgelopen derde kwartaal, met daarin de zomervakantie, trok de provincie ruim 1,6 miljoen overnachtende gasten. Dat is een stijging van 5,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
|
06/12/24
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
|
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...
|
|