Center Parcs en Albron verlengen samenwerking en varen nieuwe koers
Intensievere samenwerking en ontwikkeling van unieke concepten staan centraal
Olivier Garaïalde, CEO van Center Parcs, en Jan Willem Hilbron, algemeen directeur bij Albron hebben getekend voor contractverlenging tot 30 september 2035. De verlenging luidt een nieuw hoofdstuk in van de samenwerking tussen beide partijen, die al sinds 2010 van kracht is. De komende jaren worden, in meer dan 100 outlets, unieke, speciaal voor Center Parcs ontwikkelde concepten uitgerold. Eten en drinken zijn bij uitstek manieren om mensen samen te brengen en te laten genieten. Ook binnen een verblijf bij Center Parcs is dit heel belangrijk. Met de uitrol van de nieuwe concepten en intensievere samenwerking wordt de gastbeleving naar een nieuw niveau getild.
Samenwerking Center Parcs en Albron
De samenwerking met Albron ging van start in 2010 en sluit aan bij de ambitie van Center Parcs om een nieuwe standaard te zetten in de recreatiesector. Beide partijen willen een prettige omgeving creëren waar gasten kunnen genieten van gastvrijheid en lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken. Center Parcs en Albron delen dezelfde ambitie op het gebied van innovatie met als doel de klanttevredenheid te vergroten. Dat het contract met ruim elf jaar wordt verlengd, toont het vertrouwen en succes dat beide partijen in de samenwerking vinden.Nieuwe strategie Center Parcs
Sinds mei 2021 is Center Parcs van start gegaan met een nieuw strategisch plan. Als onderdeel hiervan zijn de afgelopen jaren alle parken volledig vernieuwd. In al haar markten is er vanaf het begin van het fiscale jaar 2021 tot het einde van het fiscale jaar 2024 in totaal ruim 560 miljoen geïnvesteerd, waarvan 280 miljoen in de acht Nederlandse en twee Belgische parken (De Vossemeren en Erperheide). Dit zijn tevens de parken waar de samenwerking met Albron van kracht is. Olivier Garaïalde, CEO van Center Parcs: "De afgelopen jaren is er veel gebeurd, waarbij wij het gehele Center Parcs concept in een nieuw jasje hebben gestoken. Zo zijn de cottages aangepakt en is ook in de parken zelf veel vernieuwd, zoals nieuwe faciliteiten in de Aqua Mundo, nieuwe binnen- en buitenspeeltuinen, vernieuwde kinderboerderijen en verschillende duurzame en lokale initiatieven. De horeca is een essentieel onderdeel van ons concept, waar gezelligheid en samenzijn centraal staan. Ook hier was het tijd voor vernieuwing, waarbij we ook echt hebben gekeken naar de behoeften van onze gasten.”
Concept vernieuwing
Uit uitvoerig onderzoek van Center Parcs en Albron is gebleken dat de verwachtingen en behoeften van gasten de afgelopen jaren zijn veranderd. Gasten zijn tegenwoordig op zoek naar een totaalbeleving, met een lokaal, divers aanbod. De nieuwe, speciaal voor Center Parcs ontwikkelde concepten spelen hierop in door gasten een unieke beleving te bieden. Zo komen er unieke eetervaringen op bijzondere plekken in het park en mobiele culinaire punten. Met een authentiek en kindvriendelijk karakter is er voor iedereen en voor ieder moment wat wils in de parken. Zo worden er nog meer waardevolle momenten met familie en vrienden gecreëerd.Intensievere samenwerking en aandacht voor de gast
In de vernieuwde samenwerking komt er meer aandacht voor de customer journey. Hiermee wordt het gemakkelijker voor gasten om zich (digitaal) te oriënteren op het horeca aanbod en zowel te reserveren als te bestellen vanuit de cottages. Zo komt er ook een bezorgservice met uitgebreide mogelijkheden, waarmee gasten naast boodschappen ook een aanbod van "ready to eat” en "ready to heat”kunnen bestellen. Daarnaast zullen Center Parcs en Albron intensief samenwerken op onder andere het gebied van gastvrijheidstrainingen.