Geplaatst op: 25-10-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Record voor Natuurkampeerkaart

Record voor Natuurkampeerkaart
Foto: De Groene Koepel

In 2024 hebben meer dan 80.000 kampeerders de Natuurkampeerkaart aangeschaft: een absoluut record! Nooit eerder waren zoveel mensen op zoek naar een verblijf in de natuur met rust en ruimte. Dit bewijst dat de trend naar duurzaam kamperen blijft groeien.

Deze groei laat zien dat kampeerders steeds bewuster kiezen voor een duurzame vakantie in de natuur. Samen met onze beheerders werkt De Groene Koepel hard om deze unieke plekken te beschermen en te ontwikkelen.

Eelke Horselenberg, directeur van De Groene Koepel: "Dat steeds meer kampeerders bewust op zoek zijn naar natuurlijke kampeerplekken is goed nieuws voor beheerders, maar vooral ook voor de natuur. Samen met de beheerders zetten we ons in om deze bijzondere plekken te behouden en kampeerders die bijzondere natuurervaringen te kunnen blijven bieden. De natuur en het gebruik ervan staan onder druk, maar de Natuurkampeerders én Natuurkampeerterreinen laten zien dat dit ook in onderlinge harmonie kan plaatsvinden, zeker als je nagaat de Natuurkampeerkaart geldig is voor een heel gezin, dus we het over minimaal 200.000 kampeerders hebben. Uniek dat we dit hebben weten te bereiken!”

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, natuurkamperen, natuurkampeerterreinen, De Groene Koepel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.