Geplaatst op: 25-10-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Record voor Natuurkampeerkaart

Record voor Natuurkampeerkaart
Foto: De Groene Koepel

In 2024 hebben meer dan 80.000 kampeerders de Natuurkampeerkaart aangeschaft: een absoluut record! Nooit eerder waren zoveel mensen op zoek naar een verblijf in de natuur met rust en ruimte. Dit bewijst dat de trend naar duurzaam kamperen blijft groeien.

Deze groei laat zien dat kampeerders steeds bewuster kiezen voor een duurzame vakantie in de natuur. Samen met onze beheerders werkt De Groene Koepel hard om deze unieke plekken te beschermen en te ontwikkelen.

Eelke Horselenberg, directeur van De Groene Koepel: "Dat steeds meer kampeerders bewust op zoek zijn naar natuurlijke kampeerplekken is goed nieuws voor beheerders, maar vooral ook voor de natuur. Samen met de beheerders zetten we ons in om deze bijzondere plekken te behouden en kampeerders die bijzondere natuurervaringen te kunnen blijven bieden. De natuur en het gebruik ervan staan onder druk, maar de Natuurkampeerders én Natuurkampeerterreinen laten zien dat dit ook in onderlinge harmonie kan plaatsvinden, zeker als je nagaat de Natuurkampeerkaart geldig is voor een heel gezin, dus we het over minimaal 200.000 kampeerders hebben. Uniek dat we dit hebben weten te bereiken!”

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, natuurkamperen, natuurkampeerterreinen, De Groene Koepel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...