Geplaatst op: 29-10-2024
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming

Maak deel uit van de toekomst van toerisme!

Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming

NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.

De vrijetijdssector staat voor enorme uitdagingen: van klimaatdoelstellingen tot inclusie, van florerend ondernemerschap tot het creëren van brede welvaart. Maar hoe zorgen we ervoor dat toeristische bestemmingen in balans blijven, met oog voor bewoners, bedrijven én bezoekers?

Nieuwste inzichten in bestemmingsmanagement

Tijdens het kennisevent Zet je regio op de kaart 2024 brengen we de nieuwste inzichten in bestemmingsmanagement samen en laten we zien hoe je kunt werken aan een duurzame en succesvolle bestemming. Ontdek inspirerende voorbeelden, praktische tools en baanbrekend onderzoek van toonaangevende experts uit het veld.

Primeur

Het zeer recent verschenen onderzoek naar meer rechtvaardig toerisme op bestemmingen wordt in Nederland op dit event voor het eerst gepresenteerd. Het rapport, 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities’, belicht veertig mechanismen die beleidsmakers en toeristische organisaties kunnen gebruiken om de voordelen van toerisme eerlijker te verdelen over lokale gemeenschappen.

Wat kun je verwachten?

  • Werken aan een bewuste bestemming: Ernst Jonker (CELTH) deelt state-of-the-art onderzoek en tools voor evenwichtige bestemmingen.
  • Route naar rechtvaardiger toerisme: Thijs de Groot (NBTC) laat zien hoe toerisme positief kan bijdragen aan lokale gemeenschappen en presenteert het gloednieuwe onderzoek naar rechtvaardige bestemmingen.
  • Vitale logiesaccommodaties in het juiste landschap: Frank Verkoijen, Wander Groot (Leisurebrains), Els van der Laan & Jelmer Bokma (Noord.peil) presenteren hun inzichten over slimme ruimtelijke ontwikkeling in Zuidoost Fryslân.
  • Is groei altijd slim?: Gertjan Elzinga (Elzinga & Oterdoom) biedt een handig afwegingskader voor duurzame groei in recreatie en toerisme.
  • Bewoners voorop in Schouwen-Duiveland: Ruurt van der Wel (Eilandmarketing Schouwen-Duiveland) laat zien hoe bewoners centraal staan in hun toeristische strategie.

Waarom dit event niet mag ontbreken in jouw agenda?

In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën voor bestemmingsontwikkeling in balans. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.

Praktisch

  • Donderdag 14 november 2024
  • 10:30 – 12:30 uur
  • Recreatie Vakbeurs, Hardenberg
  • Gratis toegang, inclusief lunch & beursbezoek

Meld je nu gratis aan!

Sluit af met een lunch en bezoek de Recreatie Vakbeurs 2024. Zorg dat jouw regio toekomstbestendig is – zet hem op de kaart! Aanmelden kan eenvoudig via deze link: www.nrit.nl/events/49315/zet-je-regio-op-de-kaart

Trefwoorden: toerisme, bestemmingen, beleid, Celth, destinatie Nederland, dmo, cmo, duurzaam toerisme, onderzoek

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...