Geplaatst op: 04-11-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus

Onderdeel van de toeristische campagne ‘Dit is Parkstad’

Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus

Op donderdag 31 oktober 2024 vond een bijzondere onthulling plaats: één van de grotere stadsbussen uit Aken is geheel omgetoverd tot ‘Das ist Parkstad’-bus. Deze bus zal een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden. Inwoners en bezoekers van Aken worden zo verleid om de parels van Parkstad Limburg te ontdekken. 


Das ist Parkstad 

De toeristische campagne ‘Dit is Parkstad’ is in 2023 gestart en deze zomer uitgebreid naar Duitsland. Met ‘Das ist Parkstad’ wordt de bekendheid van Parkstad Limburg in Noordrijn-Westfalen versterkt. Eric Geurts, portefeuillehouder toerisme van Stadsregio Parkstad Limburg, over de boodschap van de campagne: "Topattracties en te gekke festivals zorgen ervoor dat het bruist in Parkstad! Tegelijkertijd kunnen rustzoekers genieten van het vele groen, fraaie kastelen en kloosters. Parkstad Limburg is dé bestemming voor zowel avontuur als ontspanning, en ligt op slechts korte afstand van Aachen. Welkom in het dynamische Parkstad Limburg!” 


‘Das ist Parkstad’-Bus 

De unieke ‘Das ist Parkstad’-Bus is mogelijk gemaakt door de Duitse busmaatschappij ASEAG, Stadsregio Parkstad Limburg en de Regio Deal Parkstad Limburg, Discovery Museum, GaiaZoo, De Miljoenenlijn en Woonboulevard Heerlen. Hierbij is nauw samengewerkt met Visit Zuid-Limburg. In samenwerking met deze partners wordt Duitse gasten zo de kans geboden om kennis te maken met al het moois dat Parkstad te bieden heeft. Wethouder Thomas Hissel van de Stadt Aachen voegt toe: "Aken en Parkstad Limburg werken steeds nauwer samen. Parkstad Limburg is voor Aken een zeer nabije en interessante regio. Vooral in het hoogseizoen rond de kerstmarkt van Aken zal de ‘Parkstad’-bus zeker veel aandacht trekken. Deze bus is een symbool van verbinding tussen Aken en Parkstad Limburg!"

Trefwoorden: Marketing, campagne, stadsbus

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
08/11/24
Druk derde kwartaal voor Nederlandse luchthavens
In het derde kwartaal van 2024 reisden 21,6 miljoen passagiers van en naar de vijf belangrijkste Nederlandse luchthavens. Dit is bijna 4% meer dan in hetzelfde kwartaal van 2023. Waar reisden al die passagiers naar toe?
07/11/24
Opmars Nederlandse tweewielermarkt zet zich voort
Het aantal fietsen, brom/snorfietsen en motoren in ons land blijft gestaag groeien. Nu al tot een park van inmiddels 26,2 miljoen tweewielers

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.