Geplaatst op: 07-11-2024
Auteur: Marc Gerlings

Yvonne Nassar volgt Jos Vranken op bij Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen

Ervaring uit hotelbranche, beurzen en evenementen en museale wereld

Yvonne Nassar volgt Jos Vranken op bij Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
Yvonne Nassar. Foto: NBTC.
Per 1 januari 2025 treedt Yvonne Nassar aan als de nieuwe algemeen directeur van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC). 

Yvonne heeft veel verschillende functies in het vakgebied Leisure doorlopen. Hiervoor was Nassar werkzaam als Head of Marketing & Communication bij het Van Gogh Museum. Eerder was ze werkzaam bij RAI Amsterdam en in de hotelbranche. Ze volgt Jos Vranken op, die per 1 oktober vertrok bij NBTC.

Han Polman, voorzitter van de Raad van Toezicht van NBTC: "Wij zijn bijzonder blij Yvonne per 1 januari als algemeen directeur te verwelkomen. Met haar kennis en ervaring krijgt NBTC een ervaren en verbindende leider. Dat is belangrijk om samen met alle partners ervoor te zorgen dat de vrijetijdseconomie met goede ontmoetingen bijdraagt aan de kwaliteit van ons land. De medewerkers en de Raad van Toezicht van NBTC kijken erg uit naar de samenwerking met Yvonne.”

Bekend met NBTC

Yvonne Nassar: "Gedurende mijn loopbaan werkte ik al regelmatig samen met het NBTC-team in binnen- en buitenland. Met veel plezier heb ik deelgenomen aan activiteiten om internationale congressen te verwelkomen en heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de data en inzichten op het gebied van toerisme. Ik kijk uit naar de samenwerking met alle medewerkers, partners, bedrijfsleven, overheid en anderen uit het omvangrijke NBTC-netwerk. Daarbij wil ik mijn bijdrage leveren aan Nederland als toerisme- en congresbestemming voor zowel bewoners als bezoekers en organisaties, waarbij duurzaamheid en innovatie hoog op de agenda staan.”

Carrière

Met haar uitgebreide achtergrond in de gastvrijheidssector brengt Yvonne waardevolle expertise mee. Voor het Van Gogh Museum was Yvonne werkzaam bij RAI Amsterdam. Hier startte zij de marketing & innovatieafdeling en werkte als Head of Customer Strategy & Marketing. Ook was zij Director of Marketing Europe bij Dolce Hotels & Resorts vanuit Parijs. 
Trefwoorden: toerisme, NBTC, directeur, Nassar, management

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Wie wonnen de Columbus Travel Awards?
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
13/11/24
Brieven aan de toekomst voor een duurzame wereld
Tijdens de Nationale Klimaatweek, is er een tijdcapsule begraven op de campus van Breda University of Applied Sciences (BUas). Deze symbolische actie benadrukt de urgentie van klimaatverandering en de noodzaak tot verandering. De tijdcapsule bevat brieven aan de toekomst, vol wensen en dromen voor een leefbare wereld.