Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-11-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Pompoenen Halloween Slagharen naar Wildlands

Pompoenen Halloween Slagharen naar Wildlands

Halloween in Attractie- en Vakantiepark Slagharen is voorbij. Na afloop bleven er honderden pompoenen over van het evenement. Deze pompoenen werden niet weggegooid, maar geschonken aan Wildlands Adventure Zoo in Emmen. ‘’Een duurzame samenwerking’’, aldus een woordvoerder van Slagharen


Voor veel dieren zijn de oranje kolossen namelijk een lekkernij. Onder andere de wasberen, bavianen, ratten en olifanten ontvingen deze week pompoenen. Een pompoen is erg gezond, zo bevat de oranje groente veel ijzer, calcium en vitamine C en A. ‘’Van Halloween decoratie naar dierentraktatie. Een verrijking voor de dieren’’, zegt een woordvoerder van Slagharen.

Het attractiepark plaatste een video op sociale media. In de video komt Jackie The Coyote, het personage van Scary Prairie (een van de Halloweenevents in het park) op het idee om de pompoenen te doneren aan Wildlands.


Waarom een pompoen met Halloween?

Halloween wordt voornamelijk in Amerika gevierd. Inmiddels is deze jaarlijkse traditie ook overgewaaid naar West-Europa. Oorspronkelijk was Halloween het nieuwjaar van de Kelten. Het feest droeg toen de naam ‘Samhain’. Om de geesten te verjagen werd er onder andere voor gekozen om knolrapen in brand te steken. In de 19e eeuw, namen de Ierse immigranten deze traditie mee naar de Verenigde Staten. Knolrapen waren er daar niet echt te vinden, wel waren er voldoende pompoenen.


Sinterklaas en Winter Slagharen

Afgelopen maand werd Halloween gevierd in Attractie- en Vakantiepark Slagharen. Western Nightmares en Scary Prairie konden rekenen op flink wat bezoekers. Momenteel maakt het park zich klaar voor Sinterklaas en Winter Slagharen. 

Trefwoorden: Pompoenen, schenken, attractiepark, evenement

CELTH



||| Nieuws |||

22/04/25
Exclusief voor leden
Future Dikes krijgt steun van boekingsplatform
Natuurhuisje doneert 50.000 euro aan het project Future Dikes van Radboud Universiteit. Dijken vol natuur zijn niet alleen leuk voor recreanten maar het biedt dieren en insecten lange verbindingen met andere natuur.
17/04/25
Exclusief voor leden
Waar ga je naartoe op je eerste date?
Eerste dates brengen altijd onzekerheid met zich mee: het is niet makkelijk om overeenkomsten te vin...
10/04/25
Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt gepresenteerd
Vandaag is tijdens een LDA-Kennissessie de ‘Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt’ gepresenteerd. Deze wegwijzer biedt een overzicht van zowel voor de hand liggende als innovatieve methoden om bewonersprofijt te meten.
08/04/25
Kampeerseizoen van start met een recordaantal van 627.000 campers en caravans
De jaarlijkse Open Camping Dag was de start van het kampeerseizoen en gaat volgens BOVAG en KCI gepaard met bijna 15.000 meer caravans en campers in Nederland.
24/03/25
Exclusief voor leden
Voor 7,5 tot 9% huishoudens is de auto té duur
In de toeristische sector lijkt het alsof iedereen over een auto beschikt. Dat is natuurlijk niet zo omdat autorijden té duur is voor veel huishoudens en de Tweede Kamer wilde weten hoe hoog dat percentage is. Tussen de 7,5 en 9% van de Nederlandse huishoudens heeft géén auto omdat het té duur is, schat KiM in.
06/03/25
Hoe digitaliseert de gastvrijheidssector?
Digitalisering speelt een steeds grotere rol in de Nederlandse gastvrijheidssector. Dat blijk uit onderzoek van NBTC onder ruim 200 ondernemers.
23/02/25
Data en analysemogelijkheden van de Landelijke Database Logiesaccommodaties
In 2024 is een eerste inventarisatie gemaakt van het aanbod aan logiesaccommodaties in Nederland, zoals vakantiewoningen, kampeerplekken, hotelkamers en B&B’s. In de ‘publicatie Landelijke Database Logiesaccommodaties’ wordt een analyse gepresenteerd van de verzamelde data.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.