Geplaatst op: 12-11-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten

Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten

Albron en Boon Food Group kondigen vandaag een strategische samenwerking aan voor de exploitatie van het nieuwe supermarktconcept van Albron in Center Parcs-parken in Nederland en België. Door deze krachtenbundeling zullen de supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf. Deze samenwerking betekent een versterking van het aanbod, waarbij gemak, duurzaamheid en verse en regionale specialiteiten centraal staan.


Met deze nieuwe stap speelt Albron, de gevestigde horeca- en retailpartner van Center Parcs, in op de veranderende wensen van vakantiegangers. "We weten dat gasten tijdens hun verblijf een andere eetbehoefte hebben dan thuis. Het gaat veel meer om lekker eten, samen genieten en tijd besparen,” aldus Jan Willem Hilbron, Algemeen Directeur van Albron. "Door met Boon Food Group samen te werken, kunnen we een flexibel en gastgericht aanbod neerzetten dat inspeelt op deze behoeften. We maken het hiermee nóg makkelijker voor gasten om van hun vakantie te genieten, zonder concessies aan kwaliteit.”


Boon Food Group, een familiebedrijf met meer dan een eeuw ervaring in de levensmiddelensector, brengt haar expertise in bij het herontwerp van het supermarktassortiment. "Deze samenwerking met Albron sluit goed aan bij onze strategische koers om verbinding met de recreatiesector te intensiveren,” zegt Arij Boon, CEO van Boon Food Group. "Wij willen vakantiegangers de kwaliteit en het gemak bieden die passen bij hun vakantiebeleving en hun verblijf bij Center Parcs onvergetelijk maken.”


Gasten kunnen straks rekenen op een uitgebreid versassortiment, met veel gemakkelijke maaltijden en producten van premiumkwaliteit. Daarbij wordt met de lancering van een nieuwe webshop het gemak nog verder vergroot: gasten kunnen hun boodschappen vooraf bestellen, zodat bij aankomst bijvoorbeeld hun favoriete drankjes al koud in de koelkast staan. Zo kunnen zij optimaal genieten zonder veel tijd in de supermarkt of keuken door te brengen.

Trefwoorden: Samenwerking supermarkten, vakanties, toerisme, retail

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.
20/12/24
Reissector blijft aantrekkelijk, maar talenttekort loert
De reissector blijft een levendige en aantrekkelijke werkplek, zo blijkt uit een analyse van Reiswerk op de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector. Het aantal medewerkers groeit en de tevredenheid onder werknemers is hoog.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...