Dark Sky campagne Terschelling wint gouden award content marketing
Regiomarketing
Beeld uit de Dark Sky campagne van Terschelling.
Dark Sky Terschelling campagne die in magazine R&T van februari 2024 is beschreven, heeft de gouden award gewonnen in de categorie campagnes bij de Grand Prix Content Marketing.
De campagne van Kruidvat werd met zilver bekroond en Axe wist brons binnen te slepen. Terschelling mag zich opvolger noemen van het Rijksmuseum dat in 2023 winnaar werd met de campagne Dichterbij Vermeer. Stichting Terschellinger Ondernemersfonds is opdrachtgever van de campagne, die is uitgevoerd door Sherpa’s Stories. De Grand Prix Content Marketing wordt georganiseerd door MarketingTribune (BBP Media) en het Genootschap van Contentstrategen.
De Grand Prix Content Marketing erkent en beloont de allerbeste voorbeelden van contentmarketing. Awards worden beoordeeld op strategie, creativiteit en resultaat en uitgereikt aan de beste contentstrategieën. Dat wil zeggen ‘het structureel inzetten van content om vooraf bepaalde doelstellingen te behalen’.
Specifieke aandacht van de jury in deze categorie gaat uit naar de strategie: een groot bereik en creatieve content zijn zeker belangrijk, maar er is vooraf goed nagedacht over de doelstellingen, doelgroep, kanaalstrategie, meetbaarheid en eventueel tussentijds kunnen bijsturen.
Lef in doelstelling
Dark Sky Terschelling kwam als beste uit de bus bij de campagnes. Hiermee wil het eiland laten zien dat je geen astronaut hoeft te zijn om de sterren te bewonderen. Dat kan op Terschelling. Volgens de jury komt dat goed tot uiting in de campagne: "Deze case is uniek op alle fronten: zelfs het unique selling point is uniek. Er is lef voor nodig om je te committeren aan een commerciële doelstelling, namelijk meer overnachtingen op het eiland. Daar komt bij dat de content ook echt oogstrelend mooi is.”
Wat is een Dark Sky Park?
Een Dark Sky Park is een beschermd natuurgebied, waar de duisternis en stilte centraal staan. Door de instandhouding worden nachtelijk dierenleven en astronomische beleving beschermd. Dit maakt Terschelling bij uitstek geschikt voor amateur-sterrenkijkers, maar ook voor professionele astronomen. Niet alleen bij De Boschplaat maar op het gehele eiland kan de stralende sterrenhemel worden aanschouwd.
De campagne is uitgevoerd door Sherpa’s Stories in opdracht van de Stichting Terschellinger Ondernemingsfonds, in samenwerking met VVV Terschelling, Rederij Doeksen en Melis de Vries (founder van Dark Sky Park) en Staatsbosbeheer. Sherpa’s Stories werkte voor de campagne samen met Far Beyond, Red Online Marketing en Built For Comfort Communications.
Topics:Leisure, Marketing, Toerisme, Verblijfsrecreatie
Trefwoorden: Terschelling, content, award, marketing, strategie, management