Geplaatst op: 13-11-2024
Auteur: Marc Gerlings

Dark Sky campagne Terschelling wint gouden award content marketing

Regiomarketing

Dark Sky campagne Terschelling wint gouden award content marketing
Beeld uit de Dark Sky campagne van Terschelling.
Dark Sky Terschelling campagne die in magazine R&T van februari 2024 is beschreven, heeft de gouden award gewonnen in de categorie campagnes bij de Grand Prix Content Marketing. 

De campagne van Kruidvat werd met zilver bekroond en Axe wist brons binnen te slepen. Terschelling mag zich opvolger noemen van het Rijksmuseum dat in 2023 winnaar werd met de campagne Dichterbij Vermeer. Stichting Terschellinger Ondernemersfonds is opdrachtgever van de campagne, die is uitgevoerd door Sherpa’s Stories. De Grand Prix Content Marketing wordt georganiseerd door MarketingTribune (BBP Media) en het Genootschap van Contentstrategen. 

De Grand Prix Content Marketing erkent en beloont de allerbeste voorbeelden van contentmarketing. Awards worden beoordeeld op strategie, creativiteit en resultaat en uitgereikt aan de beste contentstrategieën. Dat wil zeggen ‘het structureel inzetten van content om vooraf bepaalde doelstellingen te behalen’. 

Specifieke aandacht van de jury in deze categorie gaat uit naar de strategie: een groot bereik en creatieve content zijn zeker belangrijk, maar er is vooraf goed nagedacht over de doelstellingen, doelgroep, kanaalstrategie, meetbaarheid en eventueel tussentijds kunnen bijsturen. 

Lef in doelstelling

Dark Sky Terschelling kwam als beste uit de bus bij de campagnes. Hiermee wil het eiland laten zien dat je geen astronaut hoeft te zijn om de sterren te bewonderen. Dat kan op Terschelling. Volgens de jury komt dat goed tot uiting in de campagne: "Deze case is uniek op alle fronten: zelfs het unique selling point is uniek. Er is lef voor nodig om je te committeren aan een commerciële doelstelling, namelijk meer overnachtingen op het eiland. Daar komt bij dat de content ook echt oogstrelend mooi is.” 

Wat is een Dark Sky Park?

Een Dark Sky Park is een beschermd natuurgebied, waar de duisternis en stilte centraal staan. Door de instandhouding worden nachtelijk dierenleven en astronomische beleving beschermd. Dit maakt Terschelling bij uitstek geschikt voor amateur-sterrenkijkers, maar ook voor professionele astronomen. Niet alleen bij De Boschplaat maar op het gehele eiland kan de stralende sterrenhemel worden aanschouwd. 

De campagne is uitgevoerd door Sherpa’s Stories in opdracht van de Stichting Terschellinger Ondernemingsfonds, in samenwerking met VVV Terschelling, Rederij Doeksen en Melis de Vries (founder van Dark Sky Park) en Staatsbosbeheer. Sherpa’s Stories werkte voor de campagne samen met Far Beyond, Red Online Marketing en Built For Comfort Communications. 
Trefwoorden: Terschelling, content, award, marketing, strategie, management

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.
19/11/24
Subsidies voor drie recreatieve projecten in de natuur
De provincie Drenthe heeft subsidies toegekend aan drie recreatieve natuurprojecten, waarmee het recreatieve aanbod in de regio wordt versterkt.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...