Geplaatst op: 23-12-2024
Auteur: Marc Gerlings

Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025

Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint. 

"Liefde is geen zwakte; het is daadkracht. Het is luisteren zonder oordeel, en bouwen aan een samenleving waarin diversiteit niet alleen wordt getolereerd, maar gevierd. Liefde is een keuze, en Pride 2025 nodigt ons uit die keuze elke dag opnieuw te maken,” aldus Lucien Spee de Castillo Ruiz, executive director van Pride Amsterdam. Het moto luidt voluit: ‘Be who you are, love who you want’. De liefde van en voor de lhbtiqa+-community is ook het verbindende thema tussen TOGETHER van afgelopen jaar en UNITY dat tijdens WorldPride 2026 centraal zal staan.

"De exacte invulling van het programma komt in het voorjaar (2025, red.), maar zoals altijd vindt de botenparade de eerste zaterdag van augustus plaats. Met de bekendmaking van het thema kunnen geïnteresseerden zich nu gaan voorbereiden en vanaf 3 januari 2025 inschrijven voor deelname aan de botenparade.

Deelnemers Botenparade 2025 gezocht

Partijen die willen deelnemen aan de botenparade worden uitgenodigd om zich van 3 januari tot 2 februari 2025 in te schrijven en een conceptplan in te zenden. Op 8 februari zal bekendgemaakt worden welke inzendingen het mooiste zijn en het beste aansluiten bij het thema en daarom beloond worden met een startbewijs voor de parade op zaterdag 2 augustus 2025. 

Om de parade toegankelijk te houden voor organisaties uit de community betalen deze deelnemers slechts een fractie van de kostprijs en is hun inschrijfgeld sinds 2014 niet gestegen. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de bedrijven die meevaren en waarvoor maximaal 20 plekken zijn. Deze bedrijven stellen daarnaast €75.000 ter beschikking aan het zichtbaarheidsfonds waar deelnemers uit de categorieën 3/4/10 en 11 een bijdrage kunnen aanvragen van maximaal € 5.000 voor de aankleding van hun boot. Op https://pride.amsterdam/events/canal-parade/ is alle informatie te vinden. 
Trefwoorden: evenement, Amsterdam, Pride 2025

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
12/12/24
Exclusief voor leden
Beste leerbedrijf recreatie in 2024 Hof van Saksen
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.
09/12/24
Exclusief voor leden
Horecabeurs Goes scherpt regels voor bezoek aan
In maart 2025 viert de Horecabeurs Goes haar 61e editie. Onder leiding van eventmanager Mathias Koeman zet de beurs dit jaar in op een ambitieuze kwaliteitsverbetering. Vooral het beleid voor de tickets wordt verscherpt naar vakpubliek.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.