Geplaatst op: 10-12-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid

Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid

De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Dit ambachtelijke broodje, gemaakt van volledig lokale en natuurlijke ingrediënten, is meer dan alleen een lunch. Het staat symbool voor duurzaamheid, lokale samenwerking en de unieke smaken van de regio.

Tijdens een feestelijke lancering overhandigden Robbert Schuurmans (directeur van RBT Heuvelrug & Vallei) en Eric van Veluwen (directeur van Antropia) het eerste broodje aan burgemeester Frits Naafs. Met het motto ‘Samen eten we de Utrechtse Heuvelrug mooier’ willen initiatiefnemers ondernemers uit de zakelijke gastvrijheidssector stimuleren om gezond eten uit de korte keten te promoten en lokale producenten te ondersteunen. Het broodje Utrechtse Heuvelrug is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug. De samenstelling en de herkomst van de producten staan online. 

Een broodje met impact

Robbert Schuurmans, directeur RBT Heuvelrug & Vallei: "Iedere dag komen er vele bedrijven en organisaties met hun mensen, klanten en relaties naar de Utrechtse Heuvelrug voor congressen, vergaderingen, workshops en trainingen. Dit broodje is een perfecte manier om zakelijke bezoekers te laten kennismaken met de unieke smaken van de Utrechtse Heuvelrug. Naast een culinaire beleving draagt het ook bij aan duurzaamheid en het versterken van de regionale economie. We hopen dat ondernemers dit initiatief massaal omarmen.” Eric van Veluwen benadrukt het belang van gezond en duurzaam voedsel. "Het broodje Utrechtse Heuvelrug biedt ondernemers een onderscheidend concept dat bijdraagt aan hun duurzame doelstellingen en de ondersteuning van lokale agrariërs."

Meer dan een broodje

De lancering van het broodje markeert het begin van een meerjarige samenwerking tussen RBT Heuvelrug & Vallei en Antropia. De komende jaren wordt er hard gewerkt aan het sluiten van concrete afspraken tussen voedselproducenten, bedrijven en vergader- en congreslocaties. Ondernemers en organisaties worden dan ook van harte uitgenodigd om zich aan te sluiten bij dit inspirerende project.

BroodjeUtrechtseHeuvelrug

Vanaf januari 2025 kunnen zowel vleesliefhebbers als vegetariërs genieten van de verschillende varianten van het broodje Utrechtse Heuvelrug (of de losse ingredienten), te bestellen via De Lokalist. Met dit initiatief wordt de Utrechtse Heuvelrug niet alleen smakelijker, maar ook duurzamer. 

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, lunch, duurzaam, lokaal, eerlijk

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Nederlandse vakantiegangers geven het meeste uit in Duitsland
Volgens het CBS hebben Nederlandse reizigers in de zomer van 2024 meer dan 8,7 miljard euro uitgegeven aan goederen en diensten in het buitenland. Het overgrote deel hiervan, namelijk 92%, was voor privédoeleinden. Buitenlandse reizigers gaven ruim 6,7 miljard euro uit in ons land.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
12/12/24
25% Nederland boekt 75% van de vliegtickets
Een kwart van de inwoners van Nederland maakt het merendeel van alle vliegreizen (75%). Dat blijkt uit onderzoek van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) naar het vlieggedrag van Nederlanders tussen september 2023 en augustus 2024.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
06/11/24
Exclusief voor leden
Hotelplatform Mews snelst groeiende bedrijf van Nederland
Het hotelplatform Mews heeft de Golden Scaler Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Top 250 Awards-ceremonie. Deze prijs betekent dat Mews als het snelst groeiende bedrijf van Nederland wordt gezien.
15/10/24
Brabanthallen voegt nog meer variatie in ruimtes toe met nieuwe gebieden De Hertog en Bosch Congreszalen
Na een grote verbouwing neemt de evenementenlocatie twee compleet vernieuwde gebieden in gebruik.