Geplaatst op: 10-12-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid

Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid

De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Dit ambachtelijke broodje, gemaakt van volledig lokale en natuurlijke ingrediënten, is meer dan alleen een lunch. Het staat symbool voor duurzaamheid, lokale samenwerking en de unieke smaken van de regio.

Tijdens een feestelijke lancering overhandigden Robbert Schuurmans (directeur van RBT Heuvelrug & Vallei) en Eric van Veluwen (directeur van Antropia) het eerste broodje aan burgemeester Frits Naafs. Met het motto ‘Samen eten we de Utrechtse Heuvelrug mooier’ willen initiatiefnemers ondernemers uit de zakelijke gastvrijheidssector stimuleren om gezond eten uit de korte keten te promoten en lokale producenten te ondersteunen. Het broodje Utrechtse Heuvelrug is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug. De samenstelling en de herkomst van de producten staan online. 

Een broodje met impact

Robbert Schuurmans, directeur RBT Heuvelrug & Vallei: "Iedere dag komen er vele bedrijven en organisaties met hun mensen, klanten en relaties naar de Utrechtse Heuvelrug voor congressen, vergaderingen, workshops en trainingen. Dit broodje is een perfecte manier om zakelijke bezoekers te laten kennismaken met de unieke smaken van de Utrechtse Heuvelrug. Naast een culinaire beleving draagt het ook bij aan duurzaamheid en het versterken van de regionale economie. We hopen dat ondernemers dit initiatief massaal omarmen.” Eric van Veluwen benadrukt het belang van gezond en duurzaam voedsel. "Het broodje Utrechtse Heuvelrug biedt ondernemers een onderscheidend concept dat bijdraagt aan hun duurzame doelstellingen en de ondersteuning van lokale agrariërs."

Meer dan een broodje

De lancering van het broodje markeert het begin van een meerjarige samenwerking tussen RBT Heuvelrug & Vallei en Antropia. De komende jaren wordt er hard gewerkt aan het sluiten van concrete afspraken tussen voedselproducenten, bedrijven en vergader- en congreslocaties. Ondernemers en organisaties worden dan ook van harte uitgenodigd om zich aan te sluiten bij dit inspirerende project.

BroodjeUtrechtseHeuvelrug

Vanaf januari 2025 kunnen zowel vleesliefhebbers als vegetariërs genieten van de verschillende varianten van het broodje Utrechtse Heuvelrug (of de losse ingredienten), te bestellen via De Lokalist. Met dit initiatief wordt de Utrechtse Heuvelrug niet alleen smakelijker, maar ook duurzamer. 

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, lunch, duurzaam, lokaal, eerlijk

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
11/12/24
Meer dag- en verblijfsbezoek voor Gelderland
Gelderland blijft een populaire vakantiebestemming. Het afgelopen derde kwartaal, met daarin de zomervakantie, trok de provincie ruim 1,6 miljoen overnachtende gasten. Dat is een stijging van 5,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
10/12/24
Trendpublicatie 2025: Een blik op de toekomst van reizen
NBTC heeft de Trendpublicatie 2025 uitgebracht. Daarin 12 trends waarop toeristisch Nederland kan inspelen.
05/12/24
Routebureau Fryslân ondergebracht bij recreatieschap Marrekrite
Recreatieschap Marrekrite krijgt er een extra taak bij met het Routebureau Fryslân. Daarvoor was de regie op en ontwikkeling van thematische routes wat versnipperd. Het was echter van belang om dit werk structureel te borgen, waarbij Recreatieschap Marrekrite als meest geschikte partij werd gezien.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.