Geplaatst op: 13-12-2024
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Save the date: Trendcongres 2025 - Breda - 20 maart 2025

Save the date: Trendcongres 2025 - Breda - 20 maart 2025

Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het jaarlijkse Trendcongres. Het tema van het congres is Toerisme in Transformatie: Business as Unusual. Het wordt een inspirerende dag met buitenlandse keynotes, verdiepende breakout sessies en veel netwerkmogelijkheden op de mooie campus.

Achtergrond

De toeristische sector bevindt zich op een kruispunt. De traditionele manier van reizen is niet langer houdbaar. Klimaatverandering, digitalisering en sociale onrust dwingen ons om na te denken over een nieuwe toekomst voor toerisme. De huidige manier van toerisme leidt tot ongelijkheid, schade aan het milieu en een verlies aan culturele identiteit. 

We moeten een nieuwe weg inslaan, waarbij toerisme een positieve bijdrage levert aan mensen en de planeet. Dat vraagt om nieuwe businessmodellen, een innovatieve aanpak van de arbeidsmarkt, een totaal andere relatie met bestemmingen en een radicale transformatie van de toeristische mobiliteit.

Die transformatie vraagt om zogenaamde change agents die het voortouw moeten nemen. Op het Trendcongres smeden we een coalition of the willing en brengen we alle (toekomstige) change agents bij elkaar. Samen maken we toerisme: Business as Unusual.

Waarom dit congres bijwonen?

  • Inspiratie: Laat je inspireren door buitenlandse keynotesprekers en verdiep je in de nieuwste ontwikkelingen in de sector.
  • Netwerken: Maak kennis met andere change agents en bouw aan een sterk netwerk.
  • Leren: Ontdek nieuwe businessmodellen en innovatieve oplossingen voor de uitdagingen waar de sector voor staat.
  • Verandering: Wees onderdeel van de beweging naar een duurzaam en regeneratief toerisme.

Wat kun je verwachten?

  • Diepgaande discussies: Over de toekomst van toerisme, de rol van technologie en de impact van onze keuzes op bestemmingen.
  • Praktische workshops: Ontwikkel nieuwe vaardigheden en leer hoe je verandering kunt implementeren in jouw organisatie.
  • Inspirerende voorbeelden: Ontdek hoe andere bedrijven en organisaties al bezig zijn met het transformeren van de sector.

Save the date!

Blokkeer nu alvast donderdag 20 maart in je agenda voor het Trendcongres 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual 


CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.