Save the date: Trendcongres 2025 - Breda - 20 maart 2025
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het jaarlijkse Trendcongres. Het tema van het congres is Toerisme in Transformatie: Business as Unusual. Het wordt een inspirerende dag met buitenlandse keynotes, verdiepende breakout sessies en veel netwerkmogelijkheden op de mooie campus. AchtergrondDe toeristische sector bevindt zich op een kruispunt. De traditionele manier van reizen is niet langer houdbaar. Klimaatverandering, digitalisering en sociale onrust dwingen ons om na te denken over een nieuwe toekomst voor toerisme. De huidige manier van toerisme leidt tot ongelijkheid, schade aan het milieu en een verlies aan culturele identiteit. We moeten een nieuwe weg inslaan, waarbij toerisme een positieve bijdrage levert aan mensen en de planeet. Dat vraagt om nieuwe businessmodellen, een innovatieve aanpak van de arbeidsmarkt, een totaal andere relatie met bestemmingen en een radicale transformatie van de toeristische mobiliteit. Die transformatie vraagt om zogenaamde change agents die het voortouw moeten nemen. Op het Trendcongres smeden we een coalition of the willing en brengen we alle (toekomstige) change agents bij elkaar. Samen maken we toerisme: Business as Unusual. Waarom dit congres bijwonen?- Inspiratie: Laat je inspireren door buitenlandse keynotesprekers en verdiep je in de nieuwste ontwikkelingen in de sector.
- Netwerken: Maak kennis met andere change agents en bouw aan een sterk netwerk.
- Leren: Ontdek nieuwe businessmodellen en innovatieve oplossingen voor de uitdagingen waar de sector voor staat.
- Verandering: Wees onderdeel van de beweging naar een duurzaam en regeneratief toerisme.
Wat kun je verwachten?- Diepgaande discussies: Over de toekomst van toerisme, de rol van technologie en de impact van onze keuzes op bestemmingen.
- Praktische workshops: Ontwikkel nieuwe vaardigheden en leer hoe je verandering kunt implementeren in jouw organisatie.
- Inspirerende voorbeelden: Ontdek hoe andere bedrijven en organisaties al bezig zijn met het transformeren van de sector.
Save the date!Blokkeer nu alvast donderdag 20 maart in je agenda voor het Trendcongres 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Topics:Attractieparken, Beleid, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Destinatie Nederland, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, LDA, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness, Zakelijk toerisme
|
|
20/12/24
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
|
11/12/24
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
|
06/12/24
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
|
06/12/24
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
|
05/12/24
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
|
04/12/24
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
|
04/12/24
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
|
25/11/24
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|