Geplaatst op: 17-01-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Landbouw en toerisme hand in hand op Grüne Woche

Landbouw en toerisme hand in hand op Grüne Woche
Foto: Sabrina Gaudio, NBTC Mediabank

Op de prestigieuze internationale landbouwbeurs Grüne Woche in Berlijn heeft Nederland vandaag het innovatieplein ‘Land of Future Food’ geopend. Onder het motto ‘Farming the Future’ presenteert ons land de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van duurzame landbouw en streekproducten. De opening van het innovatieplein markeert een nieuwe stap in de samenwerking tussen de agrarische sector en de toerismebranche.

Het innovatieplein is een gezamenlijk initiatief van het Ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselvekerheid en Natuur (LVVN), de twaalf provincies en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC). Bezoekers kunnen hier kennismaken met de diversiteit van Nederlandse streekproducten en de verhalen achter de productie ervan. Een speciale Future Food Bar nodigt uit om de smaken van Nederland te ontdekken, terwijl bezoekers ook kans maken op een reis naar één van de vele regio's in ons land.

Samenwerking voor een duurzame toekomst

De opening van het innovatieplein markeert een nieuwe stap in de samenwerking tussen de agrarische sector en de toerismebranche. Door de krachten te bundelen willen betrokken partijen de duurzame ontwikkeling van het platteland stimuleren en de waardering voor Nederlandse producten en landschappen vergroten.

Bezoek aan het platteland kan een waardevolle bijdrage leveren aan de lokale economie en het bewustzijn van de herkomst van ons voedsel. Door vraag naar authentieke en lokaal geproduceerde producten te koppelen aan bezoek, ontstaan nieuwe kansen voor korte(re) ketens en een sterkere verbinding tussen boeren, bewoners en bezoekers.

Nederland als innovatieleider

Op het innovatieplein laten Nederlandse boeren en producenten zien hoe zij met innovatieve technieken en duurzame praktijken werken aan een toekomstbestendige landbouw. Bezoekers kunnen kennismaken met initiatieven op het gebied van circulaire landbouw, agro-ecologie en het verduurzamen van de voedselketen.

Nederland ontdekken

Naast de presentatie van streekproducten biedt het innovatieplein ook inspiratie voor een bezoek aan Nederland. Bezoekers kunnen online meer informatie vinden over de diverse landschappen, steden en dorpen, en ontdekken welke unieke ervaringen ons land te bieden heeft.

Met de opening van het innovatieplein ‘Land of Future Food’ onderstreept Nederland zijn positie als innovatieve en duurzame landbouwnatie. Het plein is een uitnodiging voor bezoekers van over de hele wereld om de schoonheid en diversiteit van het Nederlandse landschap te ontdekken en te genieten van de smaakvolle producten die ons land te bieden heeft.

Trefwoorden: toerisme, inkomend toerisme, Duitsland, landbouw, agro toerisme, landelijk gebied

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     





       

       

       
       
       

       

    ||| Nieuws |||

    21/01/25
    Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
    VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.
    08/01/25
    Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
    Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
    25/12/24
    Op weg naar 2025
    Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
    16/12/24
    HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
    Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
    16/12/24
    Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
    De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
    16/12/24
    Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
    Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
    11/12/24
    Weer award voor Dark Sky Terschelling
    De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
    06/12/24
    Exclusief voor leden
    Great Stay App neemt The Digital Concierge over
    Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.

    ||| Agenda |||

    Momenteel geen berichten aanwezig.