28 juni gaat Europese toegankelijkheidswet in
EAA veel invloed op onder meer vakantieparken en attracties
De implementatie van de European Accessibility Act (EAA) brengt grote veranderingen met zich mee voor bedrijven en organisaties in heel Europa, dus ook in Nederland.
De wet, die als doel heeft producten en diensten toegankelijker te maken voor mensen met een beperking, treedt vanaf 28 juni 2025 in werking. Bedrijven worden vanaf dan verplicht om diverse producten en diensten aan te passen naar de toegankelijkheidseisen die de EAA voorschrijft.
"Wacht niet tot de deadline"
Het programma MKB Toegankelijk van VNO-NCW en MKB-Nederland roept bedrijven op om niet te wachten tot de deadline nadert, maar om een plan van aanpak te maken en stappen te zetten richting naleving van de EAA. MKB Toegankelijk geeft uitleg aan de wetgeving (richtlijn) van verschillende categorieën van producten en diensten. Dit is te bekijken via www.mkbtoegankelijk.nl/producten-diensten. Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |
Topics:Attractieparken, Dagrecreatie, Horeca, Reis & vervoer, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie
Trefwoorden: toegankelijkheid, ticket, service, management