Internationaal toerisme herstelt zich in 2024 naar pre-pandemische niveaus
Met 1,4 miljard internationale toeristische aankomsten wereldwijd in 2024 is het internationaal toerisme van de ergste crisis in de geschiedenis van de sector. Een meerderheid van de bestemmingen verwelkomde in 2024 meer internationale toeristen dan voor de pandemie, terwijl ook de bezoekersuitgaven sterk bleven groeien. Voor 2025 wordt een groei van 3% tot 5% verwacht.Volgens het laatste World Tourism Barometer van UN Tourism hebben naar schatting 1,4 miljard toeristen in 2024 internationaal gereisd, wat wijst op een herste...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: toerisme, internationaal toerisme, aankomsten, bestedingen, verwachtingen, onderzoek
|
|
21/01/25
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.
|
08/01/25
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
|
25/12/24
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
|
16/12/24
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
|
16/12/24
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
|
16/12/24
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
|
11/12/24
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
|
06/12/24
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|