Geplaatst op: 21-01-2025
Auteur: Marc Gerlings

Producentenplein maakt debuut op Caravana

Producentenplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.

Glampingplein: kamperen in stijl

Tijdens Caravana 2025 wordt luxe kamperen naar een hoger niveau getild op het Glampingplein. Bezoekers ontdekken verschillende manieren van kamperen; van unieke accommodaties tot praktische tips en ideeën. Op het Glampingplein bieden exposanten kortingen aan en maak je dagelijks kans op een verblijf in een glamping-accommodatie.

Presentaties

Het programma bevat presentaties van onder andere Easy Caravanning over elektrische auto’s en toercaravans en een vragenuurtje van Aveco over verzekeringen. Erik en Wilma van Camper TV zijn aanwezig voor een meet & greet.

Producentenplein en Jong Gebruikt Plein

Het Producentenplein maakt dit jaar zijn debuut. Bezoekers kunnen in contact komen met vier Nederlandse camperproducenten die maatwerk en innovatieve oplossingen bieden. Of je nou kiest voor modulaire camperbouw, volledig maatwerk, een compacte bus of een full size campervan. Daarnaast is het Jong Gebruikt Plein weer aanwezig, waar jonge, tweedehands campers worden aangeboden.

Campingstraat en Campingpleinen

Caravana biedt een brede selectie campings uit Nederland en Europa. Bezoekers kunnen direct in gesprek gaan met campingeigenaren en inspiratie opdoen voor hun volgende vakantie.
Trefwoorden: beurs, camping, kamperen, Leeuwarden

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
21/01/25
Producentenplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
21/01/25
Exclusief voor leden
Cash betalen vooral populair in buitenland
Menig toerist die Nederland bezoekt is verrast over de digitale betalingen terwijl zij met fysieke euro's in de hand staan. In Europa is cash nog steeds populair maar andere vormen van betalen groeien snel.
21/01/25
Verplichte reisvergunning voor VK: Nederlandse toeristen laten zich niet afschrikken
Vanaf 2 april 2025 moeten Nederlanders die naar het Verenigd Koninkrijk reizen een elektronische reisvergunning (ETA) aanvragen. Hoewel deze nieuwe regelgeving voor extra administratie zorgt, verwachten experts geen grote daling in het aantal Nederlandse toeristen naar het VK.
17/01/25
Exclusief voor leden
Records voor Spanje maar focus verschuift
Spanje heeft in aantallen toeristen en bestedingen het beste jaar achter de rug. Het aantal toeristen groeide naar zo’n 94 miljoen (+10%) en de uitgaven kwamen uit op 126 miljard euro. Dat is 16% meer dan een jaar eerder. Maar het toerismemodel gaat wel veranderen. Dat maakte minister van Industrie en Toerisme, Jordi Hereu Boher bekend.