Geplaatst op: 23-01-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân

Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân

Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen. Merk Fryslân richtte zich al op de zakelijke markt met het merk Meet in Friesland en voegt nu ook FCP toe aan haar portfolio. Samen willen ze Friesland positioneren als koploper in sectoren zoals watertechnologie, duurzame landbouw, circulariteit en maritieme technologie.

Friesland biedt meer dan alleen een fijne plek om te wonen, werken en studeren. Met een sterke kennisinfrastructuur en innovatieve oplossingen die zowel lokaal als wereldwijd impact hebben, willen Friesland Convention Partners en Meet in Friesland het imago van Friesland als dynamische en toekomstgerichte regio versterken.

Innovatie en duurzaamheid centraal

De focus ligt op het aantrekken van zakelijk toerisme, met speciale aandacht voor kenniscongressen die aansluiten op de sterke sectoren van de provincie. Voorbeelden hiervan zijn evenementen gericht op watertechnologie, circulaire economie en duurzame landbouw. Door nauwe samenwerking met lokale ambassadeurs, eventlocaties en leveranciers, positioneert Friesland zich als een vooraanstaande congresbestemming waar duurzaamheid en innovatie hand in hand gaan.

Een goed voorbeeld is de Nationale Conferentie Circulaire Economie, die in maart 2025 in Friesland zal plaatsvinden. Friesland Convention Partners werkte samen met Vereniging Circulair Friesland aan een bidbook, wat doorslaggevend was om dit congres naar de provincie te halen. Zulke congressen versterken niet alleen het imago van Friesland, maar stimuleren ook de brede welvaart in de regio.

Trefwoorden: zakelijk toerisme, congressen, marketing, Friesland, dmo

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producentenplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
21/01/25
Exclusief voor leden
Cash betalen vooral populair in buitenland
Menig toerist die Nederland bezoekt is verrast over de digitale betalingen terwijl zij met fysieke euro's in de hand staan. In Europa is cash nog steeds populair maar andere vormen van betalen groeien snel.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...