Geplaatst op: 23-01-2025
Auteur: Redactie
NRIT

easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025

easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
Foto: 123RF

easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.

Het financiële resultaat van easyJet in het eerste kwartaal van het boekjaar 2024-2025 (oktober-december) is aanzienlijk verbeterd dankzij de aanhoudende vraag naar het netwerk van primaire luchthavens en pakketreizen.

Verlies sterk teruggelopen

easyJet heeft in het eerste kwartaal van het boekjaar 2025 een verlies voor belastingen van £61 miljoen geboekt, een verbetering van £65 miljoen ten opzichte van vorig jaar. Het aantal passagiers steeg met 7% naar 21,2 miljoen, terwijl het aantal beschikbare stoelkilometers (ASK) met 11% toenam. De opbrengst per beschikbare stoelkilometer (RASK) bleef gelijk, en de kosten per beschikbare stoelkilometer exclusief brandstof (CASK ex. fuel) bleven stabiel, terwijl de totale Cost per Available Seat Kilometer (CASK) met 4% afnam door een daling van de brandstofkosten.

Verwachtingen voor 2025

easyJet holidays leverde in het eerste kwartaal een winst van £43 miljoen op, een stijging van £12 miljoen ten opzichte van vorig jaar. De vooruitzichten voor de rest van het jaar zijn positief, met een verwachte groei van het aantal beschikbare stoelkilometers (ASK) van 8% en een klantgroei van 25% voor easyJet holidays. Voor het tweede kwartaal is inmiddels 45% van het aanbod verkocht.

CEO Kenton Jarvis benadrukte de sterke vraag naar vluchten en vakanties, met een miljoen meer geboekte klanten voor de zomer van 2025. Hij bevestigde het vertrouwen in het behalen van het middellangetermijndoel van meer dan £1 miljard winst vóór belastingen.

Trefwoorden: reisbranche, reisbedrijven, luchtvaart, boekingen, resultaten

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producentenplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
21/01/25
Exclusief voor leden
Cash betalen vooral populair in buitenland
Menig toerist die Nederland bezoekt is verrast over de digitale betalingen terwijl zij met fysieke euro's in de hand staan. In Europa is cash nog steeds populair maar andere vormen van betalen groeien snel.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...