Geplaatst op: 24-01-2025
Auteur: Marc Gerlings

Marketing Groningen maakt camperroute

Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

Een gevarieerd weekje weg met de camper: het kan in Groningen. Zo sta je de ene dag aan de Waddenzee en de andere dag in de bossen van Westerwolde. Beklim de Martinitoren en bewandel een plankenpad midden in de natuur. Bezoek een borg of rij langs een schattig dorpje. "Wij stelden een camperroute samen, waarmee je de veelzijdigheid van Groningen in een weekje ervaart."

De destinatieorganisatie geeft meteen ook tips waar je kunt staan en overnachten met je camper.

Dag 1 en 2 | Stad en Midden-Groningen

Slapen bij?
Camping de Kleine Wereld: hippe camping met een gezellige bistro
Camping Groningen Internationaal: rustig verblijf in een groene omgeving
Parking De Lijte: een gratis parking aan de zuidoever van het Paterswoldsemeer

Dag 3 en 4 | Westerkwartier & Waddenland

Slapen bij?
Marenland: Grote camping aan het water waar je ook een kano kan huren
De Kleine Molenpolder: Kleinschalige en groene camperplaats
Camping Wilgenheerd: Klein natuurkampeerterrein aan de Hoornse vaart

Dag 5 en 6 | Veenkoloniën en Westerwolde

Slapen bij:
Moekesgat: een gezellige familiecamping met rust en ruimte
Buitengoed het Achterdiep: kleinschalige mini-camping in de buurt van Ter Apel
Tante Tally: mini-camping gelegen in een boomgaard met een idyllische theetuin

Hier vind je de complete beschrijving van de camperroute.

Trefwoorden: Groningen, camper, route

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.