Geplaatst op: 27-01-2025
Auteur: Marc Gerlings

Kennisprogramma Recreatie Next Level is compleet

12 & 13 febr om 11.00 presentatie Vakantietrends 2025

Kennisprogramma Recreatie Next Level is compleet
Aanbod kennisprogramma Recreatie Next Level is fors uitgebreid. Foto EasyFairs.
Het vakevent Recreatie Next Level opent op 12 en 13 februari haar deuren voor de tweede editie in Evenementenhal Gorinchem. Dit vakevent biedt een uitgebreid kennisprogramma. Onder anderen Ton Vermeulen en Marc Gerlings geven een presentatie over de Vakantietrends 2025 op beide dagen. 

De organisatie wil met Recreatie Next Level dé next step zijn naar inspiratie en kennisdeling voor (toekomstige) recreatieprofessionals. Het kennisprogramma, dat nu officieel bekend is gemaakt, vormt de kern van dit tweedaagse evenement. Van workshops en lezingen tot paneldiscussies: voor iedere recreatieprofessional is er iets te ontdekken.

Recreatie Next Level richt zich op eigenaren, bedrijfsleiders, marketeers en de technische dienstmedewerkers van recreatiebedrijven. Met de thema’s Zwembad & Water, Recreatietechniek, Dienstverlening en Digitalisering en Marketing biedt het evenement een verdieping op de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg.

Kennisprogramma: inspiratie en praktische tips

Recreatie Next Level is te bezoeken van 10.00 tot 17.00 uur. Tijdens deze openingsuren kunnen bezoekers deelnemen aan diverse sessies, verspreid over verschillende thematische area's:

Marketing Area

Volg de workshop Smartphonefotografie 2.0 door Loes Mennen en leer hoe je jouw smartphone optimaal inzet om de mooiste beelden te maken. Daarnaast helpt Johanna Oosterbaan je om je marketingstrategie te versterken met haar workshop ‘Boost je recreatiebedrijf: Maak een ijzersterk marketingplan!’. Bezoekers kunnen ook een sessie bijwonen van expert GuestButler: ‘Hoe waardevolle gesprekken met gasten tot onvergetelijke ervaringen leiden’. Matthijs Stekelenburg, oprichter van GuestButler, deelt praktische tips voor het verbeteren van de gastervaring. Daarnaast ligt hij een inspirerende klantcase toe.

Kennis Area

Recreatieprofessionals die willen weten hoe je de juiste kandidaten aantrekt in een krappe arbeidsmarkt? HISWA-RECRON biedt de workshop ‘Bouw aan je werkgeversmerk’, waarin je leert de juiste kandidaten aan te trekken. Van de Loosdrecht Recreatie Bedrijfsmakelaars deelt waardevolle inzichten over hoe de waarde van een recreatiebedrijf wordt bepaald. Benieuwd welke factoren van invloed zijn of hoe slimme investeringen de waarde van jouw onderneming kunnen verhogen? In deze sessie ontvang je waardevolle inzichten en praktische tips.

Benieuwd hoe je als recreatieprofessional AI kunt inzetten in jouw marketingstrategie? Laat je inspireren door de lezing van Olaf Lammers: ‘Praktisch aan de slag met AI’. Daarnaast neemt cybersecurity-expert Wouter van Dongen bezoekers mee in de wereld van ethisch hacken. Aan de hand van leuke anekdotes uit zijn eigen hackverleden, verhalen uit de praktijk en voorbeelden van vakantieparken die al eens gehackt zijn, laat hij zien hoe hackers te werk gaan en geeft hij tips en tricks hoe recreatiebedrijven hun eigen IT-beveiliging kunnen verbeteren.

Vakantietrends 2025

Op beide dagen in het Kennis Area geven Ton Vermeulen en Marc Gerlings van NRIT de presentatie over de Vakantietrends voor 2025. Op welke internationale en nationale trends speel jij in met beleid of onderneming? De starttijd is op beide dagen om 11.00.

Techniek Area

Voor de technische dienst én de eigenaar/bedrijfsleider zijn onder andere de sessies in de Techniek Area interessant. Zo leert expert Wildkamp je bijvoorbeeld hoe je wateroverlast voorkomt en regenwater slim gebruikt, wat je nodig hebt en hoe de techniek precies werkt. Ook kun je de sessie van expert Terra Carta volgen, zij vertellen hoe recreatiebedrijven inzicht kunnen krijgen in de ligging van kabels en leidingen op hun terrein.

Expert Area

In de Expert Area kan je aanschuiven bij allerlei sessies van gerenommeerde experts. Mis bijvoorbeeld de sessie van EEZZ niet, waarin Mick van Poortvliet van ABN AMRO vertelt over de uitdagingen en kansen van het succesvol verhuren van vakantieaccommodaties in een veranderende markt. Wat is de impact van prijsinflatie en btw-verhogingen en waarom is zichtbaarheid via boekingsplatformen essentieel om gasten aan te trekken?

Het kennisprogramma wordt op beide dagen volledig herhaald, zodat bezoekers niets hoeven te missen.

Meer dan 50 experts

Meer dan 50 experts staan klaar om hun kennis te delen op het gebied van Digitalisering & Marketing, Recreatietechniek, Dienstverlening en Zwembad & Water. Namen zoals Booking Experts, Baas B.V., Burgman, Wildkamp, Tommy Booking Support en WeMa.Agency zijn aanwezig. Er zijn nog enkele stands beschikbaar voor geïnteresseerde bedrijven.

Voor de gratis toegangstickets en het complete overzicht van het kennisprogramma ga naar Recreatie Next Level 2025.
Trefwoorden: vakbeurs, recreatie, toerisme, vakantiepark, data, kennis, netwerk

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH





    ||| Nieuws |||

    13/03/25
    Exclusief voor leden
    Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
    Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
    13/03/25
    Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
    Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
    13/03/25
    Kröller-Müller viert 80 jaar vrijheid met wandelingen en open schuilkelder
    Van 29 april tot en met 5 mei 2025 herdenkt het Kröller-Müller Museum 80 jaar vrijheid. De schuilkelder is opengesteld voor publiek, er zijn minicolleges in het museum en vrijheidswandelingen in de beeldentuin.
    12/03/25
    Exclusief voor leden
    KLM migreert applicaties naar cloud
    Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.
    12/03/25
    Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025
    Het Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025 de deuren voor gasten. Efteling investeert 50 miljoen euro in de bouw van het Efteling Grand Hotel. Het is dan het grootste hotel van het Brabantse attractiepark.
    12/03/25
    Exclusief voor leden
    Landal rolt nieuwe merkidentiteit uit
    Landal GreenParks en Roompot hebben een belangrijke stap gezet in hun transformatie naar Landal. Vanaf 10 maart 2025 zijn de eerste visuele elementen van de nieuwe merkidentiteit gepresenteerd aan gasten.
    12/03/25
    Exclusief voor leden
    Voor 2026 verhuist Brabantse camperbeurs naar Brabanthallen
    De organisator EasyFairs van de Camperbeurs kondigt aan dat de editie in Brabant vanaf 2026 een nieuwe locatie krijgt: Brabanthallen in Den Bosch.
    11/03/25
    Privium lounge open in Eindhoven Airport
    Deze week is op Eindhoven Airport door de Schiphol Group de Privium ExpressLounge officieel geopend. De lounge bevindt zich op de eerste verdieping, naast de Starbucks.

    ||| Agenda |||

    18/03/25
    18/03/25 t/m 18-03-25: Embrace Quality of Life
    Op 18 maart 2025 organiseert Booking Experts het jaarlijkse kennisevent Embrace. Dit evenement is d&...
    24/03/25
    24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
    05/04/25
    05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
    Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
    05/05/25 t/m 11-05-25
    05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
    Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...