Kennisbank
Kennisbank

Geplaatst op: 14-02-2025
Auteur: Marc Gerlings

Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag

Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag
Valentijnsactie met Reflections in Common. Foto: The Hague & Partners / Marleen Sleeuwits.
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.

Deze spiegelattractie voor Valentijnsdag is al mooi maar het krijgt door de DMO en de horeca een stevige extra lading op deze dag van de liefde. Het kan een tip zijn om te bekijken of de activatie ook kan werken in jouw stad of gemeente.
 

Activatieactie

Bij het ‘Reflections in Common’-paviljoen van het Haagse Spiegelfestival krijgen bezoekers de kans om samen met hun geliefde een gratis polaroidfoto te laten maken als blijvende herinnering aan hun liefde voor elkaar. De eerste 50 koppels die de foto delen op social media met hashtag #SpiegelFestivalDH, ontvangen een heerlijk chocoladehart als zoete beloning. De actie werkt door in de lokale horeca.
Op vertoon van hun eigen polaroid kunnen de liefdeskoppels bij deelnemende horecagelegenheden genieten van speciale Valentijnsaanbiedingen. Een glaasje cava bij Brasserie Gallery61, een liefdesgebakje bij Hotel des Indes en Bodega de Posthoorn. Of een romantisch diner bij Restaurant Botanica, Dudok en Gallery61. Genoeg keuze voor een onvergetelijke Valentijnsdate. 

Speels extraatje 

Speelse monumentaliteit is een indrukwekkende installatie bij de Gevangenpoort, een 14e-eeuws rijksmonument in Den Haag. Ooit de toegang tot het Binnenhof en later berucht als de gevangenis van de Gebroeders De Witt. Kunstenaar Feddow Claassen vervangt die oude geschiedenis door een nieuw perspectief. Met rondom aangebrachte aluminium platen creëert hij een effect dat doet denken aan lachspiegels, waarbij de bolle (convexe) en holle (concave) krommingen het beeld vervormen. Bezoekers zien zichzelf en de omgeving als lang en dun of juist kort en breed, wat een speelse draai geeft aan de historische monumentaliteit. Mis deze betoverende toevoeging aan het festival niet! 

Spiegelfestival 

Het Spiegelfestival draait om reflectie: letterlijk en figuurlijk kunnen koppels zichzelf en hun liefde weerspiegeld zien in de unieke magische setting van kunstinstallaties en spiegels. Het Spiegelfestival, te beleven tot en met 2 maart, is onderdeel van BinnenhofBuiten, een project van The Hague & Partners waarbij evenementen en kunst-exposities in het Museumkwartier Den Haag worden ontwikkeld gedurende de renovatie van het Binnenhof. 

Voor meer informatie, bezoek denhaag.com/liefdeschittert. 
Trefwoorden: dmo, Den Haag, citymarketing, activatie, Valentijnsdag

CELTH





||| Nieuws |||

14/02/25
Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.
17/01/25
Tevredenheid bij organisatoren Vakantiebeurs en Horecava
De Vakantiebeurs heeft dit jaar ruim 71.000 bezoekers getrokken en 6.300 reisprofessionals bezochten de Travel Trade Days in de Utrechtse Jaarbeurs. In Amsterdam wis de Horecava 67.000 professionals te trekken.
15/01/25
Ruby Hotels zet Heeres in voor pr Nederlandse markt
Ruby Hotels, de Duitse hotelgroep die bekendstaat om haar Lean Luxury-concept, heeft Eline Heeres (S...