Geplaatst op: 14-02-2025
Auteur: Marc Gerlings

Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag

Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag
Valentijnsactie met Reflections in Common. Foto: The Hague & Partners / Marleen Sleeuwits.
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.

Deze spiegelattractie voor Valentijnsdag is al mooi maar het krijgt door de DMO en de horeca een stevige extra lading op deze dag van de liefde. Het kan een tip zijn om te bekijken of de activatie ook kan werken in jouw stad of gemeente.
 

Activatieactie

Bij het ‘Reflections in Common’-paviljoen van het Haagse Spiegelfestival krijgen bezoekers de kans om samen met hun geliefde een gratis polaroidfoto te laten maken als blijvende herinnering aan hun liefde voor elkaar. De eerste 50 koppels die de foto delen op social media met hashtag #SpiegelFestivalDH, ontvangen een heerlijk chocoladehart als zoete beloning. De actie werkt door in de lokale horeca.
Op vertoon van hun eigen polaroid kunnen de liefdeskoppels bij deelnemende horecagelegenheden genieten van speciale Valentijnsaanbiedingen. Een glaasje cava bij Brasserie Gallery61, een liefdesgebakje bij Hotel des Indes en Bodega de Posthoorn. Of een romantisch diner bij Restaurant Botanica, Dudok en Gallery61. Genoeg keuze voor een onvergetelijke Valentijnsdate. 

Speels extraatje 

Speelse monumentaliteit is een indrukwekkende installatie bij de Gevangenpoort, een 14e-eeuws rijksmonument in Den Haag. Ooit de toegang tot het Binnenhof en later berucht als de gevangenis van de Gebroeders De Witt. Kunstenaar Feddow Claassen vervangt die oude geschiedenis door een nieuw perspectief. Met rondom aangebrachte aluminium platen creëert hij een effect dat doet denken aan lachspiegels, waarbij de bolle (convexe) en holle (concave) krommingen het beeld vervormen. Bezoekers zien zichzelf en de omgeving als lang en dun of juist kort en breed, wat een speelse draai geeft aan de historische monumentaliteit. Mis deze betoverende toevoeging aan het festival niet! 

Spiegelfestival 

Het Spiegelfestival draait om reflectie: letterlijk en figuurlijk kunnen koppels zichzelf en hun liefde weerspiegeld zien in de unieke magische setting van kunstinstallaties en spiegels. Het Spiegelfestival, te beleven tot en met 2 maart, is onderdeel van BinnenhofBuiten, een project van The Hague & Partners waarbij evenementen en kunst-exposities in het Museumkwartier Den Haag worden ontwikkeld gedurende de renovatie van het Binnenhof. 

Voor meer informatie, bezoek denhaag.com/liefdeschittert. 
Trefwoorden: dmo, Den Haag, citymarketing, activatie, Valentijnsdag

CELTH





||| Nieuws |||

03/03/25
Artikelen Capita Selecta uit Trendrapport online
Alle artikelen in het hoofdstuk Capita Selecta van het nieuwste Trendrapport staan online. Mede dankzij partners CELTH en NBTC vrij toegankelijk.
14/02/25
Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
07/02/25
Brabant gaat met innovatief monitoringssysteem en de Wandelstarter recreatie beter spreiden
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.

||| Agenda |||

12/03/25
12/03/25 t/m 12-03-25:  Frysk Toerisme Festival 2025,
Merk Fryslân organiseert op 11 maart 2025 het Frysk Toerisme Festival 2025. Dit event is de opvolge...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...