Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-02-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Intensievere samenwerking Bureau Toerisme Laag Holland en VVV's

Intensievere samenwerking Bureau Toerisme Laag Holland en VVV's

Het Bureau Toerisme Laag Holland en de VVV’s van Edam-Volendam, Waterland en Purmerend gaan intensiever samenwerken.

Tijdens een feestelijk persmoment werd de intensievere samenwerking tussen Bureau Toerisme Laag Holland (BTLH) en de VVV's van Edam-Volendam, Waterland en Purmerend officieel aangekondigd. Deze stap markeert de opbouw van een gezamenlijke en toekomstbestendige aanpak voor het fysieke en digitale gastheerschap in de regio.

Duurzaam partnerschap

Na vijf jaar van verkenning en een intensief samenwerkingstraject, gebaseerd op adviezen van DestinatieX, is de basis gelegd voor een duurzaam partnerschap tussen BTLH en de lokale VVV's. Shirley Benoit, directeur-bestuurder van BTLH, kijkt met trots vooruit: "De komende twee jaar slaan we de handen ineen om de informatievoorziening en het gastheerschap in de regio verder te professionaliseren. Dit is een belangrijke stap op weg naar een uiteindelijke fusie.” Erwin van Altena, voorzitter van SPW vult aan "Door deze samenwerking groeien we op een natuurlijke en gestructureerde manier naar één gezamenlijke organisatie. Dat is onze stip op de horizon.”

Vrijwilligers en professionalisering

Binnen de VVV's zetten ongeveer 160 vrijwilligers zich in om jaarlijks ruim 30.000 bewoners en bezoekers te informeren. Van Altena benadrukt het belang van hun inzet: "Het is essentieel dat hun inzet naadloos aansluit bij de professionele informatievoorziening, marketing en bestemmingsontwikkeling van BTLH.”

Feestelijke aankondiging

De feestelijke aankondiging vond plaats op het Talland College, waar middelbare scholieren van het PSG een innovatieve presentatie verzorgden in de immersive room. Dankzij de financiële steun van de deelnemende gemeenten wordt gewerkt aan de ontwikkeling van een regionale productlijn en belevingen die aansluiten bij de identiteit van de regio.

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, VVV's, Noord-Holland, samenwerking

CELTH



||| Nieuws |||

14/04/25
Hoofdkantoor Landal in Amsterdam geopend
Door de fusie van Landal GreenParks en Roompot verhuist een groot deel van de kantoormedewerkers van Zwolle, Den Haag, Uithoorn en Goes naar Amsterdam. Zo´n 300 medewerkers werken vanuit één internationaal hoofdkantoor aan de Wibautstraat en vormen een internationale hub voor kantoren en parken.
14/04/25
Zelfs Better Places heeft moeite met duurzame doelstellingen
Reisorganisatie Better Places presenteert deze week haar impactrapport over 2024. Ondanks flinke inspanningen om haar reizen duurzamer te maken, is het doel om de CO?-uitstoot per reiziger jaarlijks met 5% te verminderen ten opzichte van 2019 niet gehaald.
14/04/25
Exclusief voor leden
130 km per uur op drie snelwegen
Vanaf vandaag mag er overdag weer 130 kilometer per uur worden gereden op delen van drie Nederlandse...
14/04/25
Exclusief voor leden
Center Parcs opent eerste Scandinavische resort in Denemarken
Na dertien jaar van planning en voorbereiding opent Center Parcs op 20 juni 2025 haar allereerste vakantiepark in Scandinavië. et resort verwacht jaarlijks 450.000 overnachtingen en 25.000 dagbezoekers, wat een economische impuls zal geven aan de regio Nordals.
11/04/25
ANWB lobby tegen afschaffen accijnskorting
De betaalbaarheid van autorijden staat onder druk. Steeds meer mensen hebben moeite de stijgende kosten voor hun autogebruik te betalen. De auto is het meest gebruikte vervoermiddel naar vakantielocaties.
11/04/25
Exclusief voor leden
Kortgeding tegen plafond 478.000 vluchten van en naar Schiphol
Aanstaande maandag dient het kortgeding van KLM Groep, Delta Air Lines, Corendon, easyJet en TUI tegen de Nederlandse overheid om ervoor te zorgen dat Nederland verbonden blijft met de rest van de wereld via Schiphol. Met andere woorden, deze bedrijven willen het plafond van maximaal 478.000 vluchten van en naar Schiphol van tafel.
11/04/25
Exclusief voor leden
Meiden duiken in techniek KLM
KLM ontving op 10 april 30 meiden van basisschool de Regenboog Tochtwaard uit Alkmaar bij E&M (Engineering & Maintenance). KLM deed namelijk mee aan Girls’Day ‘25, een landelijk initiatief van VHTO waarbij verschillende bedrijven hun deuren openzetten om jonge meiden kennis te laten maken met techniek, bèta en IT.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...