Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-03-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Eerste park voor Center Parcs in Denemarken

Eerste park voor Center Parcs in Denemarken

Center Parcs breidt uit naar Denemarken met de opening van hun eerste vakantiepark in Scandinavië, gelegen in Nordborg aan de Baltische kust. Het park biedt 440 luxe cottages met uitzicht op de Oostzee en opent deze zomer.

Center Parcs trekt naar Denemarken omdat het bedrijf ziet dat het land hoog op het lijstje van favoriete vakantiebestemmingen van Nederlanders staat. "Nederlandse toeristen hebben in 2024 ruim 1,8 miljoen overnachtingen in Denemarken geboekt. Hiermee is Nederland, na Duitsland, de op één na grootste buitenlandse markt voor toerisme in Denemarken”, zegt Olivier Garaïalde, CEO van Center Parcs Europe. "Naast bezoekers uit Nederland en Duitsland - zo wordt 57 procent van de buitenlandse verblijven geboekt door Duitsers - kunnen gasten uit Noorwegen en Zweden hier genieten van een heerlijke vakantie. Wij geloven dan ook dat dit park een verrijking is in dit mooie kustgebied aan de Oostzee.'”

Nordborg

Nordborg is een charmant kustplaatsje dat het beste van Denemarken combineert. Met talrijke wandel- en fietsroutes en golfbanen biedt het natuurrijke gebied in de omgeving van het vakantiepark dé ingrediënten voor een actieve vakantie, perfect voor natuurliefhebbers en avonturiers.

Cottages

In Center Parcs Nordborg zijn typisch Deense elementen zichtbaar in de architectuur van het park en het design van de cottages. Tot de zomer worden 440 luxe cottages, opgetrokken in Scandinavische stijl, gerealiseerd voor twee tot acht personen. Alle cottages hebben een unieke ligging, met een panoramisch uitzicht op de Baltische Zee. Gasten kunnen kiezen voor Comfort, Premium en VIP-cottages met een eigen terras dat uitzicht biedt op de omringende natuur en een heerlijke sauna.

Voorzieningen

Ook in het vakantiepark zelf is van alles te zien en beleven. De Market Dome biedt ruimte aan restaurants, een supermarkt en allerlei activiteiten op het gebied van fun en entertainment. De avontuurlijke waterwereld in de Aqua Mundo biedt ruimte aan spectaculaire glijbanen en waterattracties, zoals het Water Playhouse, een wildwaterbaan en glijbaantoren met glijbanen als de Aqua Racer, Duo Racer en Speedslide. Verder biedt Center Parcs Nordborg keuze uit een gevarieerd aanbod van allerlei leuke en sportieve in- en outdoor activiteiten.

CenterParcs

Duurzaam concept

Center Parcs benadrukt duurzaamheid met minimale milieu-impact en bijna CO2-neutrale voorzieningen. In Center Parcs Nordborg is sprake van een duurzaam vakantieconcept, waarbij de cottages en alle voorzieningen een minimale milieu-impact hebben en het energieverbruik en de CO2-uitstoot tot een minimum worden beperkt. Zo is sprake van een duurzame warmtevoorziening en is het vakantiepark aangesloten op een warmtenet dat gebruikmaakt van warmtepompen en biomassa. Ook worden systemen ingezet om regenwater op te vangen en hergebruiken om lokale waterbronnen te beschermen. Met al deze voorzieningen voldoet Center Parcs Nordborg aan ISO- en Green Key-normen en is het park vrijwel CO2-neutraal.

Dit nieuwe park is een aanvulling op de bestaande 29 parken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, Denemarken, Center Parcs

CELTH



||| Nieuws |||

18/04/25
Toerisme & Recreatie Utrechtse Heuvelrug en Vallei bloeit!
Tegelijkertijd met de opening van het toeristisch seizoen viert RBT Heuvelrug & Vallei zijn 10-jarig jubileum van samenwerking door de regoio en het netwerk van partners aan recreatie en toerisme.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Exclusief voor leden
Kristel Baele: investeren in cultuur is investeren in vestigingsklimaat
Investeren in culturele broedplaatsen draagt bij aan het regionale vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven. Daar zijn destinatiemanagementorganisaties ook dagelijks mee bezig. Dat heeft de voorzitter van de Raad voor Cultuur Kristel Baele afgelopen weekend gezegd bij de opening van de nieuwe broedplaats 'Nesse' in de gemeente Terneuzen.
07/04/25
Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge
Een nieuwe fietsbeleving die vakantiefietsers uitdaagt om de 56 iconen langs de icoonfietsroutes in Vlaanderen te ontdekken.
26/03/25
Drenthe herhaalt succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer'
Marketing Drenthe lanceert opnieuw de succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer', met dit jaar extra aandacht voor natuurinclusief gedrag. De campagne, die deze week van start gaat, heeft als doel het Drentse landschap te presenteren als een ideale ontsnappingsplek aan de dagelijkse drukte.
24/03/25
Nieuwe routes in webapp ExploreGouda.nl
VVV Gouda heeft nieuwe routes toegevoegd aan de webapp ExploreGouda.nl. Op de website staan twaalf verrassende themaroutes waarmee zowel bewoners als bezoekers de stad kunnen verkennen en nieuwe verhalen zich ontvouwen.
19/03/25
Leiden&Partners nieuwe leden Raad van Commissarissen
Désirée Battjes en Lodewijk Wisse zijn de nieuwe leden in de Raad van Commissarissen van dmo Leiden&Partners.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.