Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-03-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Drenthe herhaalt succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer'

Drenthe herhaalt succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer'

Marketing Drenthe lanceert opnieuw de succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer', met dit jaar extra aandacht voor natuurinclusief gedrag. De campagne, die deze week van start gaat, heeft als doel het Drentse landschap te presenteren als een ideale ontsnappingsplek aan de dagelijkse drukte.

De campagne richt zich op stellen van 35 jaar en ouder met een interesse in natuur en cultuur. Net als vorig jaar wordt gebruik gemaakt van een radiocommercial en een uitgebreide online campagne. "Op deze manier brengen we luisteraars een momentje van rust tijdens een drukke periode van de dag, vol met prikkels," zegt Karin Wolfs, projectmanager bij Marketing Drenthe. De radiocommercial, met natuurgeluiden, is te horen op NPO Radio 1, 2, 3FM en 5, Sky Radio en regionale zenders, tijdens de ochtend- en avondspits.

Tot rust komen in de natuur

"Voor acht op de tien Nederlanders is tijd doorbrengen in de natuur dé manier om tot rust te komen. En natuurgeluiden worden door evenveel mensen als kalmerend ervaren," aldus Wolfs. "Met deze campagne brengen we niet alleen de rust en de schoonheid van het Drentse landschap in beeld, maar laten we mensen dat gevoel van ontspanning ook alvast beleven – gewoon vanuit huis."

De herhaling van de campagne is gebaseerd op de positieve resultaten van vorig jaar. Onderzoek toonde aan dat de bezoekintentie steeg naar 28% bij mensen die de campagne zagen, tegenover 16% bij degenen die de campagne niet zagen. Daarnaast voelde 56% zich geïnspireerd om het Drentse landschap te bezoeken.

Natuurinclusief gedrag

Nieuw dit jaar is de extra focus op natuurinclusief gedrag. "We willen bezoekers niet alleen laten genieten van het Drentse landschap, maar ook inspireren om met respect voor de natuur op pad te gaan," laat Wolfs weten. "De natuur biedt ons zoveel; het is belangrijk dat we daar samen goed voor zorgen en haar ook iets teruggeven." De huidige campagne-uitingen tonen en stimuleren dit gedrag, en later dit voorjaar volgt een aanvullende campagne die volledig in het teken staat van bewustwording en natuurinclusief recreëren.

Samen voor een duurzaam Drenthe

Marketing Drenthe werkt opnieuw samen met Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten en Het Drentse Landschap. "Met de door ons gekozen doelgroep zorgen we al voor een spreiding in tijd. Stellen van 35 jaar en ouder reizen buiten de schoolvakanties om. Dit zorgt voor minder recreatiedruk in het hoogseizoen, en voor een hogere bezetting in het voor- en naseizoen. Voor de spreiding in ruimte hebben we advies bij de natuurorganisaties ingewonnen. We willen graag bijdragen aan hun doelen en de consument op de verborgen parels wijzen, de plekken waar ze meer dan welkom zijn," aldus Wolfs.

Link: https://www.youtube.com/@oerdrenthe2203
Trefwoorden: dmo, drenthe, campagnes, natuur

CELTH



||| Nieuws |||

24/04/25
BinnenhofBuiten doneert spiegelend kunstwerk aan Flora Restaurant en Filmhuis
Het Haagse stadsprogramma BinnenhofBuiten schenkt een monumentaal kunstwerk van de Haagse kunstenaar Marleen Sleeuwits aan Flora Restaurant en Filmhuis.
18/04/25
Toerisme & Recreatie Utrechtse Heuvelrug en Vallei bloeit!
Tegelijkertijd met de opening van het toeristisch seizoen viert RBT Heuvelrug & Vallei zijn 10-jarig jubileum van samenwerking door de regoio en het netwerk van partners aan recreatie en toerisme.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Exclusief voor leden
Kristel Baele: investeren in cultuur is investeren in vestigingsklimaat
Investeren in culturele broedplaatsen draagt bij aan het regionale vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven. Daar zijn destinatiemanagementorganisaties ook dagelijks mee bezig. Dat heeft de voorzitter van de Raad voor Cultuur Kristel Baele afgelopen weekend gezegd bij de opening van de nieuwe broedplaats 'Nesse' in de gemeente Terneuzen.
07/04/25
Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge
Een nieuwe fietsbeleving die vakantiefietsers uitdaagt om de 56 iconen langs de icoonfietsroutes in Vlaanderen te ontdekken.
26/03/25
Drenthe herhaalt succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer'
Marketing Drenthe lanceert opnieuw de succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer', met dit jaar extra aandacht voor natuurinclusief gedrag. De campagne, die deze week van start gaat, heeft als doel het Drentse landschap te presenteren als een ideale ontsnappingsplek aan de dagelijkse drukte.
24/03/25
Nieuwe routes in webapp ExploreGouda.nl
VVV Gouda heeft nieuwe routes toegevoegd aan de webapp ExploreGouda.nl. Op de website staan twaalf verrassende themaroutes waarmee zowel bewoners als bezoekers de stad kunnen verkennen en nieuwe verhalen zich ontvouwen.
19/03/25
Leiden&Partners nieuwe leden Raad van Commissarissen
Désirée Battjes en Lodewijk Wisse zijn de nieuwe leden in de Raad van Commissarissen van dmo Leiden&Partners.