Geplaatst op: 31-03-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Nederlandse reizigers ontdekken Korea

Aantal bezoekers stijgt met bijna 12 procent

Nederlandse reizigers ontdekken Korea

Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers. In 2023 steeg het aantal Nederlandse reizigers naar Korea met maar liefst 11.8% ten opzichte van het jaar ervoor. Een recordaantal van 55.000 Nederlandse reizigers bezochten het Aziatische land. 


Korea heeft zich de afgelopen jaren stevig op de kaart gezet als een bestemming die zowel cultuurliefhebbers, culinaire avonturiers als natuurliefhebbers aantrekt. Van de futuristische skyline van Seoul en de historische paleizen tot traditionele dorpen en serene tempels en niet te vergeten de ronduit spectaculaire landschappen – Korea biedt een veelzijdige ervaring. Daarnaast heeft de wereldwijde populariteit van K-pop, K-drama’s en de Koreaanse keuken een belangrijke rol gespeeld in het vergroten van de interesse in het land.


De verwachting is dat deze trend zich voortzet in 2025 mede door nieuwe campagnes en samenwerkingen met reisorganisaties. Op maandag 2 juni is een event gepland voor reisprofessionals om kennis te maken met de Koreaanse toerismesector.


Trefwoorden: Reisbestemming, Korea, Aziatisch land

CELTH



||| Nieuws |||

18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
11/12/25
Exclusief voor leden
Startsein beplanting recreatiegebied Bonnenpolder
Met een feestelijke starthandeling is op 5 december officieel het startsein gegeven voor de realisatie van het nieuwe natuurgebied in de Bonnenpolder in Hoek van Holland. Een mooi project voor het vakgebied omdat het ook de recreatiedruk verlicht.
10/12/25
Groningen vraagt beleidsaanpassing Ontwerp-Nota Ruimte
De noordelijke provincie wil vier belangrijke punten in de Ontwerpnota laten aanpassen. Met grote rol voor onder meer erfgoed, natuur en de balans met economie.
09/12/25
HISWA-RECRON in hoger beroep voor onuitvoerbaar beleid emissieloos varen
Twee brancheorganisaties HISWA-RECRON en Watersportverbond gaan in hoger beroep bij de Raad van Stat...
03/12/25
BillyBird exploiteert openluchtzwembad Het Run tot 2030
BillyBird heeft de Europese openbare aanbesteding voor de exploitatie van openluchtzwembad Het Run in Drunen gewonnen. Daarmee blijft BillyBird, dat het zwembad al sinds 2019 beheert, ook de komende jaren verantwoordelijk voor de exploitatie.
28/11/25
Louvre introduceert hogere toegangsprijzen voor niet-EU bezoekers
Het wereldberoemde Louvre Museum kondigt aan dat vanaf 14 januari 2026 een aangepast prijsbeleid van kracht wordt. Bezoekers van buiten de Europese Economische Ruimte zullen een toegangsprijs van €32 betalen, tegenover het huidige tarief van €22.