Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-04-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge

Ontdek de iconen langs de icoonfietsroutes en ontvang een oorkonde

Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge

Toerisme Vlaanderen heeft samen met de Provinciale Toeristische Organisaties de iCONS Challenge gelanceerd, een nieuwe fietsbeleving die vakantiefietsers uitdaagt om de 56 iconen langs de icoonfietsroutes in Vlaanderen te ontdekken. 


Deze iconen voegen een extra dimensie toe aan de icoonfietsroutes, een netwerk van 9 thematische langeafstandsfietsroutes om het mooiste van Vlaanderen te ontdekken tijdens een fietsvakantie.

 

De 56 iconische locaties vertegenwoordigen het mooiste van Vlaanderen en zijn stuk voor stuk fotogenieke pareltjes. De iconen zijn zeer divers: van wereldberoemde trekkers zoals het Steen in Antwerpen over opvallende landmarks zoals het doorkijkkerkje in Borgloon en de Muur van Geraardsbergen tot verborgen pareltjes zoals het Plateau van Duisburg in Vlaams-Brabant.

 

De iCONS Challenge: ontdek en fotografeer de iconen

De uitdaging is simpel: fiets een volledige icoonfietsroute en maak bij elk icoon een foto. Wie erin slaagt alle iconen van een icoonfietsroute vast te leggen, kan de foto’s via de website inzenden en ontvangt een speciale beloning voor die route: een frame-sticker voor op de fiets en een officiële oorkonde als bewijs van het succesvol voltooien van de icoonfietsroute.

 

De iconen zijn duidelijk aangeduid met herkenbare bordjes. Een QR-code biedt fietsers meer digitale informatie over het icoon en de omgeving. Een digitale overzichtskaart op www.icoonfietsroutes.be toont je tevens welke iconen er op het traject liggen.

Link: https://www.icoonfietsroutes.be/
Trefwoorden: Fietsbeleving, iconen, vakantiefietsers

CELTH



||| Nieuws |||

18/04/25
Toerisme & Recreatie Utrechtse Heuvelrug en Vallei bloeit!
Tegelijkertijd met de opening van het toeristisch seizoen viert RBT Heuvelrug & Vallei zijn 10-jarig jubileum van samenwerking door de regoio en het netwerk van partners aan recreatie en toerisme.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Exclusief voor leden
Kristel Baele: investeren in cultuur is investeren in vestigingsklimaat
Investeren in culturele broedplaatsen draagt bij aan het regionale vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven. Daar zijn destinatiemanagementorganisaties ook dagelijks mee bezig. Dat heeft de voorzitter van de Raad voor Cultuur Kristel Baele afgelopen weekend gezegd bij de opening van de nieuwe broedplaats 'Nesse' in de gemeente Terneuzen.
07/04/25
Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge
Een nieuwe fietsbeleving die vakantiefietsers uitdaagt om de 56 iconen langs de icoonfietsroutes in Vlaanderen te ontdekken.
26/03/25
Drenthe herhaalt succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer'
Marketing Drenthe lanceert opnieuw de succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer', met dit jaar extra aandacht voor natuurinclusief gedrag. De campagne, die deze week van start gaat, heeft als doel het Drentse landschap te presenteren als een ideale ontsnappingsplek aan de dagelijkse drukte.
24/03/25
Nieuwe routes in webapp ExploreGouda.nl
VVV Gouda heeft nieuwe routes toegevoegd aan de webapp ExploreGouda.nl. Op de website staan twaalf verrassende themaroutes waarmee zowel bewoners als bezoekers de stad kunnen verkennen en nieuwe verhalen zich ontvouwen.
19/03/25
Leiden&Partners nieuwe leden Raad van Commissarissen
Désirée Battjes en Lodewijk Wisse zijn de nieuwe leden in de Raad van Commissarissen van dmo Leiden&Partners.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.