Geplaatst op: 18-04-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Nationale Campermarkt trekt ruimt 3.200 bezoekers

Nationale Campermarkt trekt ruimt 3.200 bezoekers

Tijdens de Nationale Campermarkt 2025 in Biddinghuizen hebben 255 particulieren hun camper kunnen aanbieden terwijl het evenement ruim 3.200 bezoekers trok. Daarmee verdubbelde de omvang van het evenement ten opzichte van 2024. Tot in het laatste uur stroomden bezoekers toe en werd er druk gekeken, gekeurd én gekozen. Maar liefst 25% van de campers wisselde nog tijdens de Nationale Campermarkt van eigenaar. De verwachting is dat ongeveer evenveel campers in de weken na de campermarkt worden verkocht.

 

Het evenement ontstond als extra mogelijkheid voor verkopers die hun camper online te koop aanbieden. Daar zitten veel voordelen aan zoals een groot bereik en contact met echt geïnteresseerde kopers uit Nederland. Een nadeel is dat je soms veel afspraken moet maken om de juiste koper te vinden. Andersom moeten kopers soms ver reizen en ook veel adressen bezoeken om de juiste camper te vinden. Door minimaal één keer per jaar een heel groot aanbod samen te brengen, is het voor beide kanten makkelijker om tot zaken te komen.

 

De Nationale Campermarkt is een initiatief van Tweedehandscamper.nl in samenwerking met NKC. Vlak voor 5 april werd bekend dat de Nationale Campermarkt ook de titel CamperZaterdag heeft overgenomen en beide evenementen heeft laten samensmelten.

 

De volgende editie van de Nationale Campermarkt is op zaterdag 4 april 2026. Alle informatie is te vinden op www.nationalecampermarkt.nl

Link: https://www.nationalecampermarkt.nl
Trefwoorden: Campermarkt

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
15/12/25
Efteling musical Joris en de draak naar 42 theaters
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.
12/12/25
Exclusief voor leden
Zuidwestoever Sloterplas bij Meervaart wordt culturele hotspot
De gemeente Amsterdam zet een grote stap in de vernieuwing van het gebied bij theater Meervaart. Het huidige theatergebouw maakt plaats voor een moderne versie aan de zuidwestoever van de Sloterplas. Het plan moet van het gebied een bruisende culturele ontmoetingsplek maken.
10/12/25
Exclusief voor leden
Tweederde Nederlanders zet AI in als hulplijn en voor inspiratie
Gisteren berichtte NRIT over het groeiend aantal vroege boekingen voor reizen in 2026. Een van de ondersteunende trends is het gebruik van AI voor inspiratie en reisplanning. marktonderzoeksbureau MSI-ACI Europe komt vandaag met een onderbouwing van de AI-trend.
09/12/25
Exclusief voor leden
Nederlands bureau transformeert vaste tentoonstelling Haus der Geschichte
Vandaag opent het Haus der Geschichte in het Duitse Bonn zijn volledig vernieuwde vaste tentoonstelling, ontworpen door het Amsterdamse ontwerpbureau Kossmanndejong. Aan de hand van meer dan 4500 objecten word je in deze tentoonstelling meegenomen door de recente geschiedenis van Duitsland.
05/12/25
Exclusief voor leden
Vaak problematische schuldenlast bij recreatie maar horeca heeft het zwaarder
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.

||| Agenda |||

27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...