Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2023
Ook benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen in de vrijetijdsindustrie? Dan mag u het 'Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2023’ niet missen! In het bijbehorende online platform alle informatie en data digitaal! Het online platform is bovendien altijd actueel.
Abonnement Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd
Ook benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen in de vrijetijdsindustrie? Dan mag u het 'Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2023’ niet missen! In dit prettig leesbare rapport een actueel inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen in toerisme, recreatie en vrije tijd.Het Trendrapport is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige onderzoeksbron voor de hele vrijetijdssector. Het rapport biedt naast een actueel (statistisch) overzicht in vraag en aanbod een toegespitst inzicht in voor de vrijetijdssector relevantie trends, innovaties en ontwikkelingsrichtingen. NIEUW: Online platform!
Recreatie & Toerisme is hét vakblad voor professionals
werkzaam binnen recreatie, toerisme en vrije tijd. De redactie verzorgt met en
voor beslissers in recreatie en toerisme analyses, opiniestukken en achtergronden
van actuele ontwikkelingen en trends.
De Nederlandse vakantiemarkt is sterk ontwikkeld, maar tegelijkertijd ook nog volop in beweging. Voor organisaties in de toeristische sector is het belangrijk om inzicht te hebben hoe de Nederlandse vakantiemarkt zich de komende jaren gaat ontwikkelen. Is er nog verdere groei mogelijk? En welke trends gaan de komende jaren de Nederlandse vakantiemarkt bepalen?
Brancherapport: De opmars van de keten: kans of bedreiging
Pleisureworld inventariseert de complete Nederlandse én Europese markt van vakantieparkenketens
De markt van verblijfsrecreatie is enorm in beweging. Vakantieparken zijn big business: nieuwe ontwikkelingen en overnames door ketens zijn aan de orde van de dag. In het nieuwe brancherapport verblijfsrecreatie ‘De opmars van de keten: kans of bedreiging?’ inventariseert en analyseert Pleisureworld het complete Europese aanbod van vakantieparkenketens en maakt hiermee inzichtelijk waar de ontwikkelkansen liggen.
Dit boek De wereld van toerisme is speciaal geschreven voor de propedeuse studenten die de opleiding Management Toerisme aan de Academie voor Toerisme van BUas volgen. Het is bedoeld als eerste kennismaking met Toerisme en Recreatie voor zowel de Associate- als Bachelordegree studenten.
Expert in leisure Han Verheijden schreef heel veel columns voor magazine Recreatie & Toerisme. We wilden de loopbaan van deze markante ondernemer, consultant en lector beter afsluiten dan alleen een bundeling van columns. Daarom schreef Han zijn top 40 management tips.
Een digitale én fysieke publicatie met trends, ontwikkelingen en scenario’s voor bungalowparken en kampeerterreinen
Het 'Vakantiepark in Nederland’ van auteur Rolf Nijdam is het eerste complete boek over vakantieparken in Nederland. In het boek aandacht voor de opkomst van vakantieparken, de kenmerken en verscheidenheid, de markt waarop ze opereren, het investeerdersperspectief, beheer en exploitatie en diverse toekomstscenario’s. Daarmee is het boek zowel een naslagwerk voor eenieder in deze sector als een gids voor de toekomst.
De ontwikkelingen bij vakantieparkenketens zijn nauwelijks bij te benen. Voor beleidsmakers, ketens en investeerders schreef Pleisureworld de publicatie ‘Vakantieparkenketens in beeld’.
Pleisureworld voerde onderzoek uit naar de opmars van de vakantieparkenketens in Europa en bracht daarbij 40 Nederlandse ketens en 80 Europese ketens in kaart. In deze nieuwe publicatie ziet u in één oogopslag op de kaart waar zij zich bevinden.
Uniek aan deze uitgave is dat ook de explosie aan huidige nieuwbouwontwikkelingen in Nederland visueel in beeld is gebracht.
Hoe ziet de Nederlandse vrijetijdsmarkt er in 2030 uit? Het rapport ‘Toekomstvisie Nederlandse vrijetijdsmarkt 2030’ geeft inzicht in het perspectief voor de totale dagrecreatieve markt. In de toekomstvisie wordt o.m. ingegaan op een 15-tal trends die de uithuizige vrijetijdsmarkt de komende tien jaar gaan bepalen.
NRITmedia.nl is hét kennisplatform voor professionals werkzaam
binnen recreatie, toerisme en vrije tijd. De redactie verzorgt op dit platform het
dagelijkse nieuws en exclusieve achtergrondartikelen op uw vakgebied.
NRITmedia.nl geeft inzicht in uw branche, waar de
ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. De redactie selecteert en bewerkt alle
relevante gebeurtenissen in voor u direct toepasbare nieuwsberichten en
achtergrondartikelen. Zo kunt u meteen inspelen op de belangrijkste trends,
ontwikkelingen en innovaties in de totale gastvrijheidseconomie.
Ja, ik word lid van www.nritmedia.nl.
Welke tijdschriften wilt u extra ontvangen (optioneel):
NRITmedia.nl is hét kennisplatform voor professionals werkzaam
binnen recreatie, toerisme en vrije tijd. De redactie verzorgt op dit platform het
dagelijkse nieuws en exclusieve achtergrondartikelen op uw vakgebied.
NRITmedia.nl geeft inzicht in uw branche, waar de
ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. Met het bedrijfslidmaatschap heeft uw hele bedrijf zonder inloggen onbeperkt toegang tot de Kennisbank. Bovendien krijgen uw medewerkers wekelijks rechtstreeks NRIT Actueel toegestuurd én ontvangt u de tijdschriften Recreatie & Toerisme en Vrijetijdstudies.
De Nationale Evenementenprijzen bestaan vanaf 2001 met de ambitie om één keer per jaar de beste steden en evenementenorganisatoren in de zon te zetten én te presenteren als inspiratiebron voor hen die nog beter willen worden in hun vak. En wie wil dat niet?
Binnen de toeristisch-recreatieve sector heeft het fenomeen "beleving" een hoge vlucht genomen. In toenemende mate zijn de inspanningen van bedrijven gericht op het creëren van een optimale gastbeleving. Ook buiten de gastvrijheidsindustrie speelt klantbeleving echter een steeds grotere rol.
Managing risk and return for the amusement parks & attractions industry
Investment Thrills, managing risk and return for the amusement parks & attractions industry beschrijft Pieter Cornelis de door hem ontwikkelde methode om de effecten van investeringen in de attractiebranche op een gestructureerde manier te voorspellen. De auteur behandelt de laatste wetenschappelijke inzichten over de effecten van investeringen in de attractiebranche, maar besteedt tevens veel aandacht aan de kennis die er rond het onderwerp in de praktijk aanwezig is.
The touristic recreational sector often involves services in which emotional aspects frequently play a largerole. The phenomenon ‘experience’ has increased enormously within the sector. Businesses are increasingtheir efforts directed at creating the optimal guest experience. The customer experience is also startingto play a growing role outside of the hospitality industry.
Deze Toolkit for
Design Research & Interventions is een compacte publicatie met 18
innovatieve onderzoeks- en ontwerpmethoden. De auteurs hebben tools
geselecteerd op het snijvlak van onderzoek en ontwerp die het proces van
co-creatie en collectieve creativiteit faciliteren. De auteurs hebben zich
laten inspireren door de Imagineering Design aanpak die ook in het boekje wordt
geïntroduceerd.
Nieuwe businessmodellen voor de toeristisch-recreatieve sector
In Nieuwe business modellen voor de toeristisch-recreatieve sector beschrijft Herman Lier de werking van het door hem gemodificeerde Business Model Canvas van Alexander Osterwalder. Met dit model kunnen organisaties inzichtelijk maken waarop ze haar middelen en activiteiten het beste kunnen inzetten om waarde te creëren.
Uncover is de periodiek
van de opleiding Leisure & Events Management van de Breda University of
Applied Sciences. In deze Uncover Leisure
& Events benaderen docenten en onderzoekers van deze opleiding samen
met gastauteurs de festivalisering van de samenleving in twintig verschillende
artikelen. De diversiteit in de eventssector wordt steeds vanuit een ander
perspectief aangevlogen zoals events & meaningful experiences, events &
placemaking, events & wetgeving, events & change en events & international
network. Uncover is voor slechts € 10 (ex. BTW en verzendkosten) te bestellen
via de webshop van NRIT Media.
De nieuwe NRIT Media-publicatie Dark Tourism, de dood
achterna van auteur Karel Werdler geeft een uitstekende introductie in deze
relatief nieuwe vorm van cultuurtoerisme. Het boek geeft overzicht én inzicht
in de verschillende vormen van Dark Tourism, van relatief licht als duistere
pretparken met de dood als thema, via begraafplaatsen en gevangenissen tot meer
duistere locaties als slagvelden en vernietigingskampen.
In 26 columns langs ruim 100 vormen van toerisme Dat toerisme een belangrijk deel uitmaakt van ons leven is algemeen bekend en wordt ook door spectaculaire cijfers ondersteund. Zo gaat een dikke 80 procent van alle Nederlanders jaarlijks op vakantie en ondernemen we gezamenlijk maar liefst 36 miljoen vakanties per jaar.
Reisgids naar 2038 Duurzaamheid moet, ook in de toeristische sector! Steeds meer organisaties willen hun verantwoordelijkheid nemen en de omschakeling maken van denken naar doen. Voor iedereen die actie wil ondernemen, is dit boek bedoeld.
NRIT Onderzoek voert periodiek onderzoek uit naar de markt voor groepsreizen. In 2011 wordt het onderzoek uit 2003 weer herhaald om een actueel inzicht in deze dynamische markt te verkrijgen. Kennis van de markt is noodzakelijk voor eenieder die op deze markt opereert en zijn product of dienst wil laten sluiten op de vraag.
De publicatie Concept- en productontwikkeling in het toerisme is een interessant studieboek voor (HBO) studenten, ondernemers, bedrijven, organisaties en overheidsinstanties in de toeristische sector. Een goede concept en productontwikkelaar moet niet alleen in staat zijn zich te verplaatsen in het gedachtegoed van de consument, maar tegelijkertijd de tijdgeest kunnen vatten.
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.
De reissector blijft een levendige en aantrekkelijke werkplek, zo blijkt uit een analyse van Reiswerk op de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector. Het aantal medewerkers groeit en de tevredenheid onder werknemers is hoog.
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.