Store
Store

Sectorrapport: Schoolreizen

Sectorrapport: Schoolreizen

NRIT Onderzoek voert periodiek onderzoek uit naar de markt voor groepsreizen. In 2011 wordt het onderzoek uit 2003 weer herhaald om een actueel inzicht in deze dynamische markt te verkrijgen. Kennis van de markt is noodzakelijk voor eenieder die op deze markt opereert en zijn product of dienst wil laten sluiten op de vraag. Met het 'Sectorrapport Schoolreizen' hebben zij een uitstekend instrument in handen om de markt voor groepsreizen optimaal te bewerken.

In het 'Sectorrapport schoolreizen, ontwikkeling in de markt tussen 1998 en 2011' worden (een- en meerdaagse) schoolreizen in het basis- en voortgezet onderwijs volledig in kaart gebracht. Daarvoor heeft NRIT Onderzoek in de zomer van 2011 de verantwoordelijken binnen de diverse scholen geënquêteerd.
Allereerst wordt in het rapport de omvang van de schoolreizenmarkt beschreven, waarbij ook de schoolreizen naar het buitenland meegenomen zijn. Vervolgens word aandacht geschonken aan de specifieke kenmerken van schoolreizen zoals bestemming, duur, tijdstip van vertrek, dag van de week, vervoerswijze, groepsgrootte, belang van voorzieningen en de bestedingen. In het rapport bovendien speciale aandacht voor wensen, waardering, gebruikte informatiebronnen, besluitvorming en de toekomstige vraag met betrekking tot schoolreizen. Het sectorrapport schoolreizen wordt afgesloten met een samenvattend overzicht, waar door middel van een tweetal overzichtelijke schema's de belangrijkste onderzoeksresultaten per doelgroep beknopt weergegeven zijn.
Deze informatie is voor iedereen die zich op de markt van schoolreizen begeeft een onmisbaar hulpmiddel wanneer zij hun product of dienst perfect willen laten sluiten bij de doelgroep.

Dit rapport gaat niet meer in de voorgenomen opzet verschijnen. De belangrijkste resultaten rond schoolreizen van basisscholen zijn in een artikel in NRIT Magazine toegelicht. Iedereen die het rapport bestelt, krijgt bij het artikel een excelbestand met alle tabellen geleverd. 

De kosten voor het artikel (inclusief de tabellen) zijn € 15,- (exclusief btw).
15,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.
21/01/25
Verplichte reisvergunning voor VK: Nederlandse toeristen laten zich niet afschrikken
Vanaf 2 april 2025 moeten Nederlanders die naar het Verenigd Koninkrijk reizen een elektronische reisvergunning (ETA) aanvragen. Hoewel deze nieuwe regelgeving voor extra administratie zorgt, verwachten experts geen grote daling in het aantal Nederlandse toeristen naar het VK.
21/01/25
Exclusief voor leden
Madurodam breidt uit met nieuwe attracties en themagebied
Madurodam gaat in 2025 voor een jaar vol vernieuwing. Het bekende attractiepark in Den Haag, dat Nederland in het klein toont, investeert in nieuwe attracties en een uitbreiding van het park. Zo opent er in het voorjaar een nieuw themagebied en in de zomer een spectaculaire dark ride.
21/01/25
Nederlands succes bij PiNCAMP Awards
Nederland ging er op het jaarlijkse PiNCAMP Gala met maar liefst twee awards vandoor. Nina Gravelink van De Achterste Hoef kreeg de Young Talent Award en de Beerze Bulten won in de categorie Innovation and Progress.
20/01/25
Exclusief voor leden
Wie zijn uitgeroepen tot ANWB Camping van het Jaar?
Camping De Kleine Wolf in Nederland is uitgeroepen tot ANWB Camping van het Jaar. Camping44 in Italië werd de Europese winnaar. Deze campings zijn gekozen door 11.000 kampeerders.
20/01/25
Europa-Park breidt uit met gigantische westernstad
Europa-Park zet grote stappen met de uitbreiding van zijn populaire Camp Resort. Het bestaande gebied wordt getransformeerd tot een indrukwekkende westernstad, genaamd Silver Lake City. T
17/01/25
Landbouw en toerisme hand in hand op Grüne Woche
Op de prestigieuze internationale landbouwbeurs Grüne Woche in Berlijn heeft Nederland vandaag het innovatieplein ‘Land of Future Food’ geopend. Onder het motto ‘Farming the Future’ presenteert ons land de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van duurzame landbouw en streekproducten.
17/01/25
Exclusief voor leden
Records voor Spanje maar focus verschuift
Spanje heeft in aantallen toeristen en bestedingen het beste jaar achter de rug. Het aantal toeristen groeide naar zo’n 94 miljoen (+10%) en de uitgaven kwamen uit op 126 miljard euro. Dat is 16% meer dan een jaar eerder. Maar het toerismemodel gaat wel veranderen. Dat maakte minister van Industrie en Toerisme, Jordi Hereu Boher bekend.