Store
Store

Dark Tourism

Dark Tourism

De nieuwe NRIT Media-publicatie Dark Tourism, de dood achterna van auteur Karel Werdler geeft een uitstekende introductie in deze relatief nieuwe vorm van cultuurtoerisme. Het boek geeft overzicht én inzicht in de verschillende vormen van Dark Tourism, van relatief licht als duistere pretparken met de dood als thema, via begraafplaatsen en gevangenissen tot meer duistere locaties als slagvelden en vernietigingskampen.


Voor toerisme zijn Dark Tourism-locaties uitermate relevant omdat zij in staat zijn grote groepen betrokken, geïnteresseerde en kapitaalkrachtige cultuurtoeristen te trekken. Voorbeelden van grote publiekstrekkers zijn de herdenking van de Eerste Wereldoorlog die in Vlaanderen honderdduizenden toeristen op de been weet te krijgen en het Anne Frankhuis in Amsterdam dat jaarlijks meer dan een miljoen bezoekers weet te trekken.


Het boek biedt de lezer een keur aan voorbeelden van Dark Tourism-locaties over de hele wereld met talloze aanknopingspunten voor de ontwikkeling van eigen toeristische trekpleisters waar verantwoord herinneren en herdenken centraal staat. Dark Tourism sluit bovendien uitstekend aan bij de trend van authenticiteit waar toeristen vooral op zoek zijn naar locaties waar het 'echt' is gebeurd. Voor onderzoekers en onderwijs biedt Dark Tourism een staalkaart van mogelijkheden want niet alleen de locatie is het onderzoeken waard maar ook de toerist die Dark Tourism-locaties bezoekt.


Dark Tourism, de dood achterna is bedoeld voor eenieder die is geïnteresseerd in cultuurtoerisme en meer wil weten van de toeristische mogelijkheden die Dark Tourism kan bieden. Het boek biedt volop inspiratie voor overheden, ondernemers en onderwijs.


Locaties die beschreven worden in het boek ontvangen korting bij aankoop van 10 exemplaren of meer. Deze korting wordt na binnenkomst van de bestelling verwerkt.


Auteur:Karl Werdler
ISBN:978-90-5472-314-1
Omvang:224 pagina's
23,54 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

01/06/24
Exclusief voor leden
Podcast groeit door naar Leisuretalk.nl
De podcast over toerisme, recreatie en vrije tijd, gehost door Richard Otten en Merlijn Pietersma gaat vanaf 1 juni 2024 verder onder een nieuwe naam: Leisuretalk.nl.
31/05/24
Exclusief voor leden
Strategische alliantie voor agrotoerisme in Limburg
De Limburgse Land- en Tuinbouwbond (LLTB), Limburg Marketing en Coöperatie Platform Agrotoerisme vormen per 1 juni een strategische alliantie voor agrotoerisme.
31/05/24
Exclusief voor leden
Handreiking vanuit Natuurinclusief ontwikkeld
Groen in en om de stad is belangrijk voor het welzijn en de gezondheid van mensen en dieren. Gemeenten en provincies hebben assistentie nodig om beleid voor extra groen te maken. Daarom hebben minister De Jonge van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en minister Van der Wal voor Natuur en Stikstof een handreiking Groen in en om de Stad gepubliceerd.
31/05/24
Samen op reis…
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren, aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, hebben wij veel leuke dingen gedaan, maar dit!
31/05/24
Exclusief voor leden
Corendon houdt sales acties voor 1 jarig By June
By June, het reismerk van touroperator Corendon viert op 21 juni haar eerste verjaardag. Ter ere van deze gelegenheid wordt de hele maand juni gevierd met diverse winacties van merkambassadeurs op de socialmediakanalen en met verrassingen.
31/05/24
Riksja Travel investeert 725.000 euro in elektrisch vliegen en rijden
Om de overgang naar duurzaam reizen te versnellen, investeert Riksja Travel 725.000 euro in elektrische vliegtuigen en elektrische campers. Oprichter Appelman gelooft dat elektrisch vliegen voor korte afstanden binnen enkele jaren een realiteit is.
31/05/24
Lustrum voor familiefestival Wortelpop van Beerze Bulten met Kinderen voor Kinderen
Vakantiepark De Beerze Bulten zet het familiefestival Wortelpop weer op het programma. Het festival is uniek omdat het zich richt op families met kinderen. Dit jaar treden Kinderen voor Kinderen op.
31/05/24
Wat is het leukste terras aan het water in Rivierenland?
DMO Stichting Bureau Toerisme, actief in het rivierengebied, kondigt de verkiezing 'Het leukste terras aan het water’ aan. Al veertien terrassen zijn voorgedragen. Het publiek kan stemmen en nog andere terrassen voordragen.