Store
Store

Toolkit for Design Research & Interventions

Toolkit for Design Research & Interventions

Deze Toolkit for Design Research & Interventions is een compacte publicatie met 18 innovatieve onderzoeks- en ontwerpmethoden. De auteurs hebben tools geselecteerd op het snijvlak van onderzoek en ontwerp die het proces van co-creatie en collectieve creativiteit faciliteren. De auteurs hebben zich laten inspireren door de Imagineering Design aanpak die ook in het boekje wordt geïntroduceerd.

De Toolkit is bestemd voor iedereen die is geïnteresseerd in een collaboratieve aanpak die moet leiden tot verandering. In het boekje wordt elke tool kernachtig omschreven en met een QR-code krijgen de lezers toegang tot een videoclip waar elke methode in een echte case wordt toegepast.

De Toolkit is een laagdrempelige ‘how-to-do’ gids voor elke ontwerper, beleidsmaker, onderzoeker, marketeer of strateeg die weg wil van de enquêtes en nieuwsgierig is naar alternatieve methoden om toekomstbestendige en duurzame belevingen te bouwen.

Het boekje is oorspronkelijk gemaakt voor en door studenten en docenten van NHTV, maar is dermate interessant voor de markt dat NRIT Media deze via haar webshop aan de branche beschikbaar stelt.

Het boekje is direct uit voorraad leverbaar voor € 9,95 (excl. btw, verzend en administratiekosten).

Overzicht Tools

1.     The ACTIVE Model

2.     Gameplan

3.     Appreciative Inquiry

4.     Business Origami

5.     Cultural Probes

6.     DNA Dive

7.     Graffiti Wall

8.     Leisure Design Lab

9.     Locality Mapping

10.  Mobile Interviewing

11.  Photovoice

12.  Prototyping

13.  Scenario Study

14.  Stakeholder Mapping

15.  Timeline Analysis

16.  Trend Canvas

17.  Visitor Journey

18.  World Café

9,95 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/04/24
MagSafe accessoires voor Samsung
Er zijn tegenwoordig nog weinig mensen die zonder hun smartphone de deur uitgaan, laat staan dat ze op vakantie gaan zonder smartphone. Waarbij eerder de trend rondom iPhone en MagSafe accessoires zeer groot was, is deze trend nu ook te zien bij Samsung gebruikers.
26/04/24
Beerze Bulten viert 75-jarig bestaan met blik op de toekomst
In 75 jaar Beerze Bulten is er heel veel veranderd, maar het park blijft zich ontwikkelen. Van een huuske en een waterpomp op een kale zandvlakte, naar een 5-sterren Vakantiepark met luxe faciliteiten.
26/04/24
SEA LIFE Scheveningen opent interactieve tentoonstelling ‘Kracht van de Natuur’
SEA LIFE opent een nieuwe interactieve tentoonstelling over het windpark Hollandse Kust Zuid dat voor de kust van het Scheveningse aquarium ligt. Kinderen leren van de karakters Milly en Windston meer over het onderwaterleven in de Noordzee, de bouw van een windpark en over onderzoek om ecologie te versterken.
26/04/24
Nieuwe borden bij UNESCO Werelderfgoed Hollandse Waterlinies
De informatieborden bij de forten en andere water- en verdedigingswerken zijn vernieuwd om de bijzondere status van UNESCO Werelderfgoed Hollandse waterlinies onder de aandacht te brengen.
26/04/24
Nieuwe webapplicatie Explore Gouda feestelijk in gebruik genomen
Vanaf nu kan jong en oud de stad Gouda te voet ontdekken met Explore Gouda, een webapplicatie met gesproken routeaanwijzingen die informatie geeft over interessante punten onderweg.
26/04/24
Kom naar Buuten in mei
Buuten, een nieuw merk voor het oostelijke natuur- en recreatiegebied in Leeuwarden. Het gebied biedt een scala aan buitenbelevenissen voor toeristen, dagjesmensen en inwoners van Leeuwarden en omgeving en is 365 dagen per jaar toegankelijk.
26/04/24
Provincie Groningen investeert in veilig en aantrekkelijk lopen
In de loopagenda 2024-2027 staat hoe de provincie de komende vier jaar met onderzoek, samenwerking en subsidies gaat bijdragen aan een veilige en aantrekkelijke provincie voor de voetganger.
26/04/24
Recreatie Vakbeurs 2024: eerste twee segmenten volgeboekt
De eerste twee segmenten Recreatietechniek en Digitalisering en Marketing in hal 3 en 4 zijn volledig volgeboekt tijden de jaarlijkse recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg. De belangstelling is groot.