Store
Store

Guest Experience Model - Engelstalige versie

Guest Experience Model - Engelstalige versie

The touristic recreational sector often involves services in which emotional aspects frequently play a largerole. The phenomenon ‘experience’ has increased enormously within the sector. Businesses are increasingtheir efforts directed at creating the optimal guest experience. The customer experience is also startingto play a growing role outside of the hospitality industry.


The distinctiveness of an organization can no longer easily be realized through a strategy of product leadership or operational excellence2. The strategy has lost its effectiveness during the past years. However,the battle can (still) be won on the experience level.


A model that is very useful in realizing an optimal guest/customer experience is the Guest Experience Model by Van Wijngaarden (2006). The Guest Experience Model® explains the manner in which the customer experience of a product or service originates and what resources a specific supplier has on hand to orchestrate the ultimate experience.


This e-book explains the model step-by-step and illustrates it with a case. The e-book is delivered within 24 hours to the specified mail address.


Auteur:Peter van Wijngaarden
Uitvoering:pdf
Omvang:21 pagina's
Taal:Engels
9,95 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
10/02/25
Meer aandacht voor voetgangersveiligheid
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.
10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Vanaf 1 april geen emissie meer van boten in grachten Amsterdam
Vanaf 1 april 2025 wordt het centrumgebied een uitstootvrije zone voor recreatievaartuigen, meldt gemeente Amsterdam. Dit betekent dat alleen vaartuigen die varen op elektriciteit, waterstof of spierkracht zijn toegestaan. Je mag geen uitstoot meer produceren.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.