Store
Store

Guest Experience Model - Engelstalige versie

Guest Experience Model - Engelstalige versie

The touristic recreational sector often involves services in which emotional aspects frequently play a largerole. The phenomenon ‘experience’ has increased enormously within the sector. Businesses are increasingtheir efforts directed at creating the optimal guest experience. The customer experience is also startingto play a growing role outside of the hospitality industry.


The distinctiveness of an organization can no longer easily be realized through a strategy of product leadership or operational excellence2. The strategy has lost its effectiveness during the past years. However,the battle can (still) be won on the experience level.


A model that is very useful in realizing an optimal guest/customer experience is the Guest Experience Model by Van Wijngaarden (2006). The Guest Experience Model® explains the manner in which the customer experience of a product or service originates and what resources a specific supplier has on hand to orchestrate the ultimate experience.


This e-book explains the model step-by-step and illustrates it with a case. The e-book is delivered within 24 hours to the specified mail address.


Auteur:Peter van Wijngaarden
Uitvoering:pdf
Omvang:21 pagina's
Taal:Engels
9,95 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/05/24
Wandelnet en ANWB willen meer mogelijkheden voor wandelen langs boerenland
ANWB en Wandelnet komen met een slimme aanpak voor het tekort aan recreatieruimte in Nederland: Wandelen door het boerenland, langs de randen van akkers, weilanden en polders. Beide organisaties zetten zich in voor een Nationale Boerenlandpadenregeling. Die gaat boeren financieel ook ondersteunen.
07/05/24
Exclusief voor leden
Wat kost kamperen in Europa?
Kampeerders betalen voor een Europese camping deze zomer gemiddeld 24,68 euro. Dat is 4,5% meer dan een jaar eerder. Hoe doet Nederland het in deze Europese vergelijking?
07/05/24
Exclusief voor leden
Hoe scoren Nederlandse touroperators op loyaliteit?
Nederlandse touroperators hebben een positieve Net Promoter Score (NPS). De verschillen tussen touroperators zijn evenwel groot. Vooral kleinere touroperators hebben een hoge NPS.
07/05/24
Exclusief voor leden
Belvilla onder vuur van consumentenprogramma Radar
Vakantiehuizenverhuurder Belvilla ligt onder vuur van het consumentenprogramma Radar. Het gaat om door consumenten geboekte, betaalde en bevestigde reserveringen van vakantiehuizen die in die periode helemaal niet beschikbaar waren voor verhuur.
07/05/24
De impact van autoverkeer op de natuur van parken: ecosystemen beschermen en de toegang voor auto's beperken
Voor ons zijn natuurparken plekken van ontspanning waar de drukte van het stadsleven verdwijnt en de...
06/05/24
Luchtvaart moet van Europese toezichthouders stoppen met greenwashing
Twintig Europese luchtvaartmaatschappijen moeten van de ACM en andere Europese toezichthouders stoppen met misleidende duurzaamheidsclaims. De luchtvaartmaatschappijen moeten voor 1 juni de misleiding van consumenten door foute duurzaamheidsclaims stoppen
03/05/24
Nederlandse camperaars gaan het liefst naar Zeeland, Noord-Brabant en Utrecht
Uit onderzoek naar campergedrag door Campercontact, een platform voor camperaars, blijkt dat Nederlandse camperaars het meest kiezen voor de schoonheid en diversiteit van eigen land.
03/05/24
Exclusief voor leden
Minder natuur- en bos in Nederland
Slecht nieuws vandaag van het CBS voor de recreatie. Tussen 2013 en 2022 is de is de oppervlakte van natuur- en bosgebieden met bijna 2,5% afgenomen. en slechte zaak in een tijd dat de behoefte aan recreatieruimte, vanuit veranderd gedrag, gezondheidsaspecten en bevolkingsgroei, hard nodig is.