Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Store
Store

Investment Thrills

Investment Thrills

Managing risk and return for the amusement parks & attractions industry

In Investment Thrills, managing risk and return for the amusement parks & attractions industry beschrijft Pieter Cornelis de door hem ontwikkelde methode om de effecten van investeringen in de attractiebranche op een gestructureerde manier te voorspellen. De auteur behandelt de laatste wetenschappelijke inzichten over de effecten van investeringen in de attractiebranche, maar besteedt tevens veel aandacht aan de kennis die er rond het onderwerp in de praktijk aanwezig is. Cornelis rekent in het boek af met een aantal hardnekkige mythes rond investeringen die hij in drie typen onderverdeelt:
  • PG-investment: investeringen met een permanent effect om gericht te groeien
  • TG-investment: investeringen met een tijdelijk effect om in the game te blijven
  • SG-investment: investeringen die de verwachte afname in bezoekersaantallen moeten remmen
Het boek helpt de lezers om de effecten van investeringen te berekenen, na te denken over de meest relevante content- en contextfactoren waarmee ze in de toekomst beter gefundeerde investeringsbeslissingen kunnen nemen. Concepten als inertia, bounce back en extinction-effecten worden duidelijk uitgelegd met eenvoudige rekenvoorbeelden.

Dit boek heeft vooral een financieel-economische insteek, zonder daarbij overigens de bedoeling te hebben een bedrijfseconomisch boek te zijn. In de attractiebranche gaat het uiteindelijk om het aanbieden van experiences. Centrale vraag in het boek is dan ook wat investeren in experiences nu uiteindelijk bottom line oplevert, en belangrijker nog, wat kunnen we daarvan precies leren voor de toekomst? Met andere woorden, welke experiences hebben een grotere kans op succes dan andere experiences? En wat zijn hiervan precies de drijvende factoren achter het bottom line effect?

De lezers krijgen met dit boek meer houvast in de keuzes die zij gaan maken in de hoogte, frequentie en richting van hun investering waardoor de onzekerheid over de effecten van die investeringen kleiner wordt. De auteur hoopt dat daarmee de kans op een goede investering toeneemt; dan wel de kans op een slechte investering vermindert.

Meer over Investment Thrills, managing risk and return for the amusement parks & attractions industry op investment-thrills.com

Voor wie is dit boek bedoeld?
De belangrijkste doelgroep voor dit boek zijn de eigenaren, directieleden en managers in de attractiebranche die investeringsbeslissingen onder grote onzekerheid moeten nemen.

De auteur hoopt dat het boek tevens van waarde zal zijn voor alle toeleveranciers in de branche, zodat zij in samenspraak met hun opdrachtgevers in staat zijn belevenissen te creëren die de branche langdurig succesvol maken. Daarmee bestendigen zij niet alleen hun eigen business, maar blijven ze ook van toegevoegde waarde voor de gehele branche als zodanig.

Daarnaast is het boek zeer interessant voor een ieder die op de een of andere wijze betrokken is bij, dan wel geïnteresseerd is in, investeringsvraagstukken in de attractiebranche, zoals studenten van universiteiten met lesprogramma’s op het gebied van de theme park industry, visitor attractions e.d., academici, experts op het gebied van feasibility studies, beslissers en beïnvloeders bij financiële instellingen, banken en investeringsmaatschappijen, politieke beleidsmakers, en de grote community van theme park fans.

Over de auteur
Pieter Cornelis (1966) is als leisure-wetenschapper gespecialiseerd in investeringsvraagstukken voor de dagattractie-, entertainment- en hospitalitysector.  In 2011 promoveerde hij met zijn proefschrift over de effecten van investeringen door (Europese) attractieparken. Hij heeft in management- en directiefuncties gewerkt bij Efteling en Toverland en heeft bij diverse hogescholen en universiteiten in binnen- en buitenland gewerkt als (gast)docent en onderzoeker. In Nederland onder meer bij Tilburg University en Fontys Hogescholen, in Oostenrijk bij de Fachhochschule Salzburg en in Spanje bij Universitat Rovira i Virgili.

Auteur:Pieter Cornelis
ISBN:978-90-5472-390-5
Omvang:232 pagina's
Taal:Engels


65,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/03/25
Exclusief voor leden
TUI signaleert opvallende trends in meivakanties
Uit de nieuwste boekingscijfers van TUI Nederland blijkt dat Nederlanders tijdens de meivakantie 2025 vaker kiezen voor verre zonbestemmingen. Curaçao, Bonaire en Cancún zijn de favorieten, terwijl Jamaica en de Dominicaanse Republiek een opvallende groei laten zien. Maar ook vintagevakanties zijn in trek.
28/03/25
Exclusief voor leden
Subsidie naar 12 evenementen die identiteit Groningen versterken
Gedeputeerde Staten van provincie Groningen hebben in totaal 297.000 euro subsidie toegekend aan twaalf karakteristieke evenementen die dit jaar in Groningen plaatsvinden.
28/03/25
Exclusief voor leden
Kiellegging van Seven Seas Prestige
Regent Seven Seas Cruises® heeft op de Fincantieri-scheepswerf in het Italiaanse Marghera de kiellegging van de Seven Seas Prestige™ gevierd.
27/03/25
1931 Congrescentrum Brabanthallen is eerste congreslocatie met vaste Sign Language Coffee Bar
1931 Congrescentrum Brabanthallen is vanaf april de eerste in Nederland met een koffiebar waar je in gebarentaal leert een koffie te bestellen. De gebaarista's staan dagelijks klaar.
27/03/25
Succes voor HISWA-RECRON en Watersportverbond tegen gemeente Amsterdam
Watersportorganisaties HISWA-RECRON en het Koninklijk Nederlands Watersportverbond hebben succes geboekt in hun strijd tegen de gemeente Amsterdam rond het instellen van een emissieroze zone.
26/03/25
Exclusief voor leden
Goed jaar voor toeristisch Vlaanderen
Vlaanderen heeft een goed jaar achter de rug. Het aantal vakantiegangers groeide met 3% en ook de dagattracties zagen ondanks het matige weer iets meer bezoekers.
26/03/25
Reizen in de meivakantie steeds populairder: 36% meer boekingen bij Riksja
Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om in de meivakantie een individuele reis te maken. Riksja Travel, marktleider op het gebied van individuele reizen, ziet een aanzienlijke stijging in het aantal boekingen voor deze periode. Met name Marokko, Thailand en Japan zijn populair.
26/03/25
Zuid-Limburgs Wandelnetwerk Knopen Lopen wordt uitgerold
Het wandelnetwerk Knopen Lopen Zuid-Limburg, een grootschalig project om wandelaars te spreiden en te verleiden, gaat een nieuwe fase in. Vanaf april begint de plaatsing van de bewegwijzeringspaaltjes, waardoor het netwerk steeds zichtbaarder wordt.