Uncover, leisure & eventsUncover is de periodiek
van de opleiding Leisure & Events Management van de Breda University of
Applied Sciences. In deze Uncover Leisure
& Events benaderen docenten en onderzoekers van deze opleiding samen
met gastauteurs de festivalisering van de samenleving in twintig verschillende
artikelen. De diversiteit in de eventssector wordt steeds vanuit een ander
perspectief aangevlogen zoals events & meaningful experiences, events &
placemaking, events & wetgeving, events & change en events & international
network. Uncover is voor slechts € 10 (ex. BTW en verzendkosten) te bestellen
via de webshop van NRIT Media. Evenementen maken een groeiend aandeel in onze vrije tijd
uit en we spreken dan ook van de festivalisering van de samenleving. Evenementen zijn van iedereen en bij uitstek geschikt om brede en
diverse doelgroepen te bereiken en samen te brengen. De groeiende
evenementensector wordt volwassen en heeft een duurzame positie verworven in
ons denken en ons vrijetijdsgedrag. Evenementen dragen bij aan de (lokale)
economie, zorgen voor werkgelegenheid, verhogen de leefbaarheid en zijn een
belangrijk instrument voor citybranding. De kennis die de Breda University of
Applied Sciences met haar partners ontwikkelt, willen ze graag delen met de
sector in Uncover. Wat kun je in deze nieuwe editie verwachten:
Events & meaningful experiences Het optimaliseren van belevingen is een uitdaging, zeker in relatie met toenemende veiligheidsvraagstukken en de almaar groeiende concurrentie. Zijn er ondertussen teveel events is een vraag die gesteld wordt? Opmerkelijk als we tegelijkertijd constateren dat poppodia en attractieparken recent succesvolle nieuwe formules lanceren. Welke belevingen zijn in de overvolle markt voldoende betekenisvol? In diverse bijdragen wordt ingegaan op het belang van inzicht in de consumentbeleving, maar ook de moeilijkheid die te meten. Ook is er in deze Uncover aandacht voor het belang van inclusief programmeren, niet alleen als ‘randprogramma’ maar ook in de kern waar het zichtbaar, tastbaar en bruikbaar is voor iedereen. Events & placemaking Events dragen in belangrijke mate bij aan de identiteit van steden en regio’s. Ze geven mede betekenis aan de omgeving en zijn regelmatig een essentieel middel dat ingezet wordt bij citymarketing en citybranding. Diverse voorbeelden komen aan bod, bijvoorbeeld hoe urban talent dynamiek brengt in Brabantse steden. Of het unieke model van PopMonument waarin muziek en erfgoed versmelten en (nieuwe) doelgroepen verbonden worden. Festivals in bijvoorbeeld Gent en Rotterdam besteden nadrukkelijk aandacht aan lokale hechting en betrokkenheid bij de organisatie, zodat de festivals elkaar en de stad versterken en het producties van en voor velen worden. Events & wetgeving De context waarbinnen events georganiseerd worden verandert ook continu. Dit gaat verder dan aandacht voor gedetailleerde inrichtingsplannen en aandacht voor bezoekersstromen. Het recent van kracht gaan van de nieuwe privacywetgeving en de omgevingswet heeft bijvoorbeeld ook invloed op het organiseren van events. Events & change Hier kunnen we tweeledig naar kijken. Allereerst op welke wijze evenementen bijdragen aan verandering en innovatie. Hoe geef je bijvoorbeeld een creatief of een transformatief live event vorm? Daarnaast worden ook belangrijke innovaties in de sector geschetst rondom thema’s als duurzaamheid, crowd management, virtual reality en licht(kunst). Green events vertegenwoordigt beide aspecten van change: hier wordt een unieke kans geboden om impact te hebben op het festival zelf. Tegelijkertijd wordt een groter maatschappelijk doel nagestreefd met een verandering van mindset en toekomstig gedrag. Events & (international) networks Kennis en inspiratie delen en überhaupt verbonden zijn, zijn basisbeginselen in de huidige netwerksamenleving. De evenementensector creëert voor verbinding haar eigen platforms. World Leisure Organization, IAAPA en Creativity World Forum zijn aansprekende voorbeelden die een mondiale scope hebben. Initiatieven als de Learning Community IEM en de Stichting Nationale Eventprijzen delen tevens hun ervaringen en inzichten. Titel: Uncover, leisure & events Aantal pagina’s: 40 Uitgave: Breda University of Applied Sciences Distributie: NRIT Media Prijs: € 10,- exclusief BTW en verzendkosten € 10,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje
|
||| Twitter |||||| Nieuws |||
|