Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Store
Store

Toekomstvisie Nederlandse vakantiemarkt 2030

Toekomstvisie Nederlandse vakantiemarkt 2030

Om meer inzicht te krijgen in het perspectief van de Nederlandse vakantiemarkt is door Trends & Tourism in januari 2020 een toekomstvisie uitgebracht richting 2030. Kort na publicatie brak de coronacrisis uit en kwamen veel zaken in een ander daglicht te staan.  Nu corona meer naar de achtergrond is, komt Trends & Tourism in januari 2024 met een update van de toekomstvisie. De update van de Toekomstvisie Nederlandse vakantiemarkt 2030 is gebaseerd op uitgebreid deskresearch, diverse expert interviews en nieuw  consumentenonderzoek (november 2023).  


De nieuwe toekomstvisie geeft een actueel inzicht in het perspectief van de Nederlandse vakantiemarkt richting 2030. Naast een geactualiseerde raming van het aantal vakanties in 2030 worden onder meer 15 trends beschreven die de Nederlandse vakantiemarkt de komende jaren gaan bepalen. Daarnaast wordt een doorkijkje gegeven naar vakanties in 2050. 


De toekomstvisie is uitgewerkt in een uitgebreide powerpoint-rapportage. De rapportage is fact-based, visueel vorm gegeven en omvat 140 slides. De rapportage is zowel in het Nederlands als Engels beschikbaar. De kosten van de toekomstvisie bedragen 500 euro (excl. BTW). Bestellers van een eerdere versie van de toekomstvisie ontvangen een korting van 30%. De rapportage is direct beschikbaar en is via deze store eenvoudig te bestellen.

500,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/03/25
Exclusief voor leden
TUI signaleert opvallende trends in meivakanties
Uit de nieuwste boekingscijfers van TUI Nederland blijkt dat Nederlanders tijdens de meivakantie 2025 vaker kiezen voor verre zonbestemmingen. Curaçao, Bonaire en Cancún zijn de favorieten, terwijl Jamaica en de Dominicaanse Republiek een opvallende groei laten zien. Maar ook vintagevakanties zijn in trek.
28/03/25
Exclusief voor leden
Subsidie naar 12 evenementen die identiteit Groningen versterken
Gedeputeerde Staten van provincie Groningen hebben in totaal 297.000 euro subsidie toegekend aan twaalf karakteristieke evenementen die dit jaar in Groningen plaatsvinden.
28/03/25
Exclusief voor leden
Kiellegging van Seven Seas Prestige
Regent Seven Seas Cruises® heeft op de Fincantieri-scheepswerf in het Italiaanse Marghera de kiellegging van de Seven Seas Prestige™ gevierd.
27/03/25
1931 Congrescentrum Brabanthallen is eerste congreslocatie met vaste Sign Language Coffee Bar
1931 Congrescentrum Brabanthallen is vanaf april de eerste in Nederland met een koffiebar waar je in gebarentaal leert een koffie te bestellen. De gebaarista's staan dagelijks klaar.
27/03/25
Succes voor HISWA-RECRON en Watersportverbond tegen gemeente Amsterdam
Watersportorganisaties HISWA-RECRON en het Koninklijk Nederlands Watersportverbond hebben succes geboekt in hun strijd tegen de gemeente Amsterdam rond het instellen van een emissieroze zone.
26/03/25
Exclusief voor leden
Goed jaar voor toeristisch Vlaanderen
Vlaanderen heeft een goed jaar achter de rug. Het aantal vakantiegangers groeide met 3% en ook de dagattracties zagen ondanks het matige weer iets meer bezoekers.
26/03/25
Reizen in de meivakantie steeds populairder: 36% meer boekingen bij Riksja
Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om in de meivakantie een individuele reis te maken. Riksja Travel, marktleider op het gebied van individuele reizen, ziet een aanzienlijke stijging in het aantal boekingen voor deze periode. Met name Marokko, Thailand en Japan zijn populair.
26/03/25
Zuid-Limburgs Wandelnetwerk Knopen Lopen wordt uitgerold
Het wandelnetwerk Knopen Lopen Zuid-Limburg, een grootschalig project om wandelaars te spreiden en te verleiden, gaat een nieuwe fase in. Vanaf april begint de plaatsing van de bewegwijzeringspaaltjes, waardoor het netwerk steeds zichtbaarder wordt.