Store
Store

Toekomstvisie Nederlandse vakantiemarkt 2030

Toekomstvisie Nederlandse vakantiemarkt 2030

Om meer inzicht te krijgen in het perspectief van de Nederlandse vakantiemarkt is door Trends & Tourism in januari 2020 een toekomstvisie uitgebracht richting 2030. Kort na publicatie brak de coronacrisis uit en kwamen veel zaken in een ander daglicht te staan.  Nu corona meer naar de achtergrond is, komt Trends & Tourism in januari 2024 met een update van de toekomstvisie. De update van de Toekomstvisie Nederlandse vakantiemarkt 2030 is gebaseerd op uitgebreid deskresearch, diverse expert interviews en nieuw  consumentenonderzoek (november 2023).  


De nieuwe toekomstvisie geeft een actueel inzicht in het perspectief van de Nederlandse vakantiemarkt richting 2030. Naast een geactualiseerde raming van het aantal vakanties in 2030 worden onder meer 15 trends beschreven die de Nederlandse vakantiemarkt de komende jaren gaan bepalen. Daarnaast wordt een doorkijkje gegeven naar vakanties in 2050. 


De toekomstvisie is uitgewerkt in een uitgebreide powerpoint-rapportage. De rapportage is fact-based, visueel vorm gegeven en omvat 140 slides. De rapportage is zowel in het Nederlands als Engels beschikbaar. De kosten van de toekomstvisie bedragen 500 euro (excl. BTW). Bestellers van een eerdere versie van de toekomstvisie ontvangen een korting van 30%. De rapportage is direct beschikbaar en is via deze store eenvoudig te bestellen.

500,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/05/24
Wandelnet en ANWB willen meer mogelijkheden voor wandelen langs boerenland
ANWB en Wandelnet komen met een slimme aanpak voor het tekort aan recreatieruimte in Nederland: Wandelen door het boerenland, langs de randen van akkers, weilanden en polders. Beide organisaties zetten zich in voor een Nationale Boerenlandpadenregeling. Die gaat boeren financieel ook ondersteunen.
07/05/24
Exclusief voor leden
Wat kost kamperen in Europa?
Kampeerders betalen voor een Europese camping deze zomer gemiddeld 24,68 euro. Dat is 4,5% meer dan een jaar eerder. Hoe doet Nederland het in deze Europese vergelijking?
07/05/24
Exclusief voor leden
Hoe scoren Nederlandse touroperators op loyaliteit?
Nederlandse touroperators hebben een positieve Net Promoter Score (NPS). De verschillen tussen touroperators zijn evenwel groot. Vooral kleinere touroperators hebben een hoge NPS.
07/05/24
Exclusief voor leden
Belvilla onder vuur van consumentenprogramma Radar
Vakantiehuizenverhuurder Belvilla ligt onder vuur van het consumentenprogramma Radar. Het gaat om door consumenten geboekte, betaalde en bevestigde reserveringen van vakantiehuizen die in die periode helemaal niet beschikbaar waren voor verhuur.
07/05/24
De impact van autoverkeer op de natuur van parken: ecosystemen beschermen en de toegang voor auto's beperken
Voor ons zijn natuurparken plekken van ontspanning waar de drukte van het stadsleven verdwijnt en de...
06/05/24
Luchtvaart moet van Europese toezichthouders stoppen met greenwashing
Twintig Europese luchtvaartmaatschappijen moeten van de ACM en andere Europese toezichthouders stoppen met misleidende duurzaamheidsclaims. De luchtvaartmaatschappijen moeten voor 1 juni de misleiding van consumenten door foute duurzaamheidsclaims stoppen
03/05/24
Nederlandse camperaars gaan het liefst naar Zeeland, Noord-Brabant en Utrecht
Uit onderzoek naar campergedrag door Campercontact, een platform voor camperaars, blijkt dat Nederlandse camperaars het meest kiezen voor de schoonheid en diversiteit van eigen land.
03/05/24
Exclusief voor leden
Minder natuur- en bos in Nederland
Slecht nieuws vandaag van het CBS voor de recreatie. Tussen 2013 en 2022 is de is de oppervlakte van natuur- en bosgebieden met bijna 2,5% afgenomen. en slechte zaak in een tijd dat de behoefte aan recreatieruimte, vanuit veranderd gedrag, gezondheidsaspecten en bevolkingsgroei, hard nodig is.